• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78831
+
-

نقشه دنیای قلابی برای کلاهبرداری از زن چینی

نقشه دنیای قلابی برای کلاهبرداری از زن چینی

یک زن ایرانی با فریب بازرگان چینی دست به کلاهبرداری 300میلیون تومانی زد اما خیلی زود لو رفت و دستگیر شد.

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از روز 29خرداد‌ماه امسال شروع شد. آن روز زنی جوان از تبعه کشور چین به همراه وکیل خود به دادسرای ناحیه 2تهران رفت تا از دوست ایرانی‌اش به نام دنیا شکایت کند. وی گفت: شغل من بازرگانی است و به‌خاطر شرایط کاری‌ام مدام در حال سفر به ایران هستم. اوایل امسال با زنی در محل اقامتم در نیاوران آشنا شدم. او هم می‌گفت ساکن نیاوران است و خودش را دنیا معرفی کرد. این آشنایی به دوستی صمیمی بین ما منجر شد که اکثرا با هم به تفریح می‌رفتیم. وی ادامه داد: کمی بعد دنیا وقتی متوجه شد که من علاوه بر کار بازرگانی در زمینه جواهرات هم فعالیت دارم به من گفت که او هم کارش در زمینه جواهرسازی است. حتی تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به دنیا نشان دادم و او گفت می‌تواند برای سنگ‌ها رکابی بسازد. به این بهانه سنگ‌های قیمتی که حدود 300میلیون تومان ارزش داشت را از من گرفت تا رکاب برایشان بسازد. من هم برای انجام کارهایم به کشورم چین بازگشتم. قرارمان این شد که به‌زودی برگردم و سنگ‌ها را با رکاب از او تحویل بگیرم. وی ادامه داد: پس از گذشت یک‌ماه به ایران برگشتم و برای اینکه دنیا را ببینم با او تماس گرفتم اما گوشی موبایلش خاموش بود. آدرس مشخصی هم از او نداشتم و به این ترتیب پی بردم که در دام این زن کلاهبردار گرفتار شده‌ام.

با این شکایت، پرونده در اختیار مأموران اداره چهاردهم (ویژه مبارزه با جرائم کلاهبرداری) قرار گرفت و تیم تحقیق با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی متهم شدند. نام اصلی او سارا بود و مخفیگاهش در محدوده شمال غرب تهران به‌دست آمد و 11شهریور‌ماه در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتاد.  در بازرسی از محل زندگی وی، ‌تمام سنگ‌های قیمتی کشف شد.

متهم که چاره‌ای جز اقرار به کلاهبرداری ندید در بازجویی‌ها چنین گفت: حدود چند سال است در زمینه جواهر‌سازی‌ در محدوده نیاوران کار می‌کنم. وقتی با شاکی دوست شدم و سنگ‌های قیمتی را به من نشان داد، وسوسه شدم تا سنگ‌ها را به‌دست آورم؛ به همین دلیل با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر مربوط به محل کارم، اعتماد وی را به‌خودم جلب کردم. پیشنهاد دادم تا خودم سنگ‌ها را از او بگیرم و او هم به من اعتماد کرد. وقتی دیدم به کشورش برگشته فرصت را مناسب دیدم و موبایلم را خاموش کردم تا دیگر ردی از من به‌دست نیاورد اما در نهایت لو رفتم.
در همین حال سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در این خصوص، گفت: متهم پس از اعتراف به کلاهبرداری با قرار قانونی روانه زندان شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید