• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78695
+
-

آذربایجان غربی 470 هزار سالمند دارد

مدیر کل بهزیستی استان: تلاش می‌کنیم اقدامات مراقبتی و توان‌بخشی سالمندان در منازل انجام شود تا آنها از محیط خانواده دور نباشند

بهزیستی
آذربایجان غربی 470 هزار سالمند دارد

حدود 470 هزار سالمند آذربایجان غربی که تقریباً یک‌پنجم از جمعیت این استان را به خود اختصاص می‌دهد، مدت‌هاست در انتظار ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای بهبود زندگی خود هستند.  به گزارش تسنیم، مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان این‌که 430 سالمند مرد و زن در شهرهای مختلف استان در این مراکز زندگی می‌کنند که بیشترین تعداد مربوط به شهر ارومیه با 242 نفر است، می‌گوید: در حال حاضر 13 مرکز نگهداری سالمندان در استان فعالیت دارند و به این قشر ارائه خدمات می‌کنند.  

«سعید فریور» با بیان این‌که بهترین محل برای زندگی محیط خانه و جمع خانوادگی است تاکید می‌کند: امیدواریم با اختصاص اعتبار کمک‌هزینه نگهداری برای سالمندان در منزل، خانواده‌ها از سپردن آن‌ها به سرای سالمندان خودداری کنند. مهم‌ترین مشکل سالمندان، بحران عاطفی و نبود حمایت خانواده‌هاست؛ چراکه با ورود به سرای سالمندان، دچار نوعی تنش روحی می‌شوند.  یکی از رمزهای مهم کمک به آن‌ها برای فائق آمدن بر شرم و احساس حقارتشان، برخورد دوستانه و ساده و بدون دستپاچگی است.  

وی بیان می‌کند: با توجه به مسائل عاطفی سالمندان، بهزیستی در تلاش است اقدامات مراقبتی و توانبخشی سالمندان را در منازل انجام دهد تا سالمندان از محیط خانواده دور نباشند مگر در شرایط خاص که فرد سالمند شخص داوطلبی برای نگهداری ندارد و خانواده عاجز از نگهداری سالمند در خانه باشد.

مدیر کل کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی هم می‌گوید: طبق سرشماری سال 95، 240 هزار سالمند در استان وجود داشت که در حال حاضر این آمار به حدود 470 هزار نفر رسیده است. «عزیز سهندی» می‌افزاید: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از 125 هزار نفر به 185 هزار نفر رسیده است که این تعداد برابر با 6 درصد جمعیت استان است؛ همچنین از 47 هزار سالمند استان 22 درصد آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید