• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78627
+
-

خانه‌های زلزله‌زده چالدران بیمه دارند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی:‌ خسارت زلزله 4/4 ریشتری شنبه شب به ۱۰۰ مسکن روستایی چالدران از سوی بیمه پرداخت می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌ غربی از پرداخت خسارت بیمه به ۱۰۰ مسکن روستایی خسارت‌دیده در چالدران بر اثر زمین‌لرزه 4/4 ریشتری شنبه شب گذشته خبر داد. به گزارش ایرنا «امیرعباس جعفری» با اشاره به تشکیل سریع شورای مدیریت بحران شهرستان چالدران پس از وقوع زلزله اظهار کرد: در این حادثه تلفات جانی یا مصدومیت نداشتیم. تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در روستاهای خسارت‌دیده اندیشیده شده و هلال ‌احمر، ضمن استقرار، چادرهایی را در اختیار خانواده‌های خسارت‌دیده قرار داده است. 

وی با بیان این‌که زمین‌لرزه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد به خانه‌های روستاییان خسارت زده که شامل ترک‌های جزئی در دیوارها و سقف‌هاست، افزود: منازل روستاهای بابانور، ناور، شیخ‌سلو، مخمور، خان‌صدر، دوشان‌تپه و قاشقابلاغ در این زلزله خسارت دیده‌اند و کارشناسان در حال برآورد خسارت وارد شده به آنها هستند. جعفری با قدردانی از تدبیر استاندار آذربایجان غربی درباره بیمه همه واحدهای مسکونی موجود در مناطق مرزی گفت: از ابتدای سال گذشته همه واحدهای مسکونی روستاهای مرزی استان از جمله چالدران مشمول بیمه هستند و این امر در رفع نگرانی روستانشینان در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و جبران خسارت‌های آنها بسیار موثر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم با تاکید بر این‌که تاکنون خسارت جانی از زلزه سیه‌چشمه چالدران گزارش نشده است، بیان کرد: در این زمین‌لرزه 53 واحد مسکونی در روستاهای شیخ‌سلو علیا، شیخ‌سلو سفلا، ناور، زنکره و روستای دوشان‌تپه دچار خسارت شدند.«سعید رهبر» ادامه داد: بیش از 60 چادر و اقلام امدادی مورد نیاز به محل ارسال شده است و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد. گفتنی است، شنبه‌شب زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/4 ریشتر در روستاهای چالدران و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. مرکز این زمین‌لرزه در ۱۹ کیلومتری سیه‌چشمه، ۳۵ کیلومتری زرآباد و ۳۸ کیلومتری آواجیق (هر 3 در آذربایجان‌ غربی) قرار داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید