• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78030
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WZpv
+
-

تجهیز ۵۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گفت: ۵۰ خانه ورزش روستایی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای گسترش فضاهای ورزشی در سراسر این استان مجهز می‌شوند. 

«محمدامیر براهویی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که برای راه‌اندازی هر خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان ‌حدود ۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: میز پینگ‌پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی است. 

وی افزود: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ سال اخیر ۲۰۱ خانه ورزش روستایی در استان به بهره‌برداری رسید. 

وی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته را در این هیات فراهم کرده است. 

براهویی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است. 

هم‌اینک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید