• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77781
+
-

انجیرستان دیم استهبان ثبت جهانی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌ منظور ثبت جهانی انجیر گفت: آخرین ویرایش‌های بسته ثبت جهانی انجیر توسط مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی انجام و به دفتر فائو ارسال شده است. 

به گزارش تسنیم، «محمدمهدی قاسمی» در بازدید از باغ‌های انجیر استهبان اظهار‌کرد: احداث باغ بَر انجیر تولید بیشتر محصول و کاهش قیمت بَرانجیر را به دنبال دارد. به گفته وی، بزرگ‌ترین انجیرستان دیم دنیا با یک اکوسیستم خاص در استهبان قرار دارد و سنت‌ها و دانش بومی حاکم به توسعه این باغ‌های قدیمی کمک کرده است. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اقدامات انجام‌شده به منظور ثبت جهانی انجیر تصریح کرد: آخرین ویرایش‌های بسته ثبت جهانی انجیر توسط مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌‌ریزی و اقتصاد کشاورزی انجام گرفته و به دفتر فائو ارسال شده و منتظریم در کوتاه‌مدت جشن ثبت جهانی انجیر را با مردم استهبان برگزار کنیم. 

 قاسمی یادآور شد: مکان‌های خاصی مانند انجیرستان استهبان که بر پایه دانش بومی بنیان نهاده شده و پایداری خود را به صورت طبیعی حفظ کرده‌اندند، به عنوان یک ظرفیت ویژه برای استهبان، استان فارس و ایران مطرح شده‌‌اند. به گفته وی، با ثبت جهانی انجیرستان دیم استهبان یک ظرفیت جهانی برای حفظ و حراست آن ایجاد می‌شود. 

این مقام مسئول با اشاره به این‌که قسمت عمده‌ای از انجیر تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود افزود: صادرکنندگان ضمن توجه به مسائل بسته‌بندی محصول و پیدا کردن مقاصد صادراتی جدید غیر از کشورهای معمول مثل چین باید کشورهایی برای صادرات انتخاب کنند که کمترین میزان تعرفه‌ها را داشته و مطالباتشان سهل‌الوصول‌تر باشند. قاسمی حضور و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها به منظور شناساندن محصول انجیر به مردم کشور و دیگر نقاط دنیا را بسیار مهم دانست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید