• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77706
+
-

تدریس آموزش‌های شهروندی در مدارس تبریز

شهردار تبریز از تدریس کتاب‌های آموزش شهروندی به ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تبریزی در سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش ایرنا، «ایرج شهین باهر» با اشاره به تدوین کتاب‌های آموزش‌ شهروندی در قالب ۲۶ جلد در ۹ محور آموزشی اظهار کرد: بر این اساس ۴۰۰ هزار جلد کتاب برای تدریس در سال تحصیلی ۹9 – ۹8 چاپ و آماده شده است.

وی افزود: برای تدریس این کتاب‌ها حدود ۲۰۰ مدرس از طریق شهرداری تبریز آموزش دیده‌اند تا این مباحث با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان از مقطع کودکستان تا دبیرستان برای دانش‌آموزان تبریزی آموزش داده شود. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اقدام شهرداری تبریز در ۲ سال گذشته تدوین این مجموعه کتب آموزشی بوده، زیرا با ترویج آموزش‌های شهروندی در طولانی مدت می‌توان به شهری آباد با شهروندانی مسئولیت‌پذیر دست یافت.

شهین باهر تأکید کرد: این مجموعه شامل ۱۳ جلد ویژه دانش‌آموزان و ۱۳ جلد ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است که از جمله آنها حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل‌و‌نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید