• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 14 شهریور 1398
کد مطلب : 77049
+
-

رؤیای گرنداسلم بیست‌و‌یکم بر باد رفت

رؤیای گرنداسلم بیست‌و‌یکم بر باد رفت

پرافتخارترین ستاره تاریخ تنیس، درحالی‌که خودش را برای رسیدن به بیست‌و‌یکمین گرنداسلم آماده می‌کرد، در یک بازی دشوار از گریگور دیمتروف بلغارستانی شکست خورد. این رقابت به ست پنجم کشیده شد. فدرر درحالی‌که 2 بر یک از حریف پیش بود، 2ست پایانی را باخت.
ستاره سوئیسی که ۳۸ سال دارد، پس از این شکست گفت: «به این فکر کنم که می‌توانم شانس‌های بیشتری برای فتح گرند‌اسلم داشته باشم؟ گوی بلورین ندارم و به همین‌خاطر نمی‌دانم. امیدوارم شانس داشته باشم. فصل مثبتی بود. اکنون ناراحت هستم اما دوباره شروع خواهم کرد و از آن مطمئنم.»
به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت روزنامه آس اسپانیا، مرد شماره3 جهان در مورد حذف از آخرین گرند‌اسلم سال، گفت: «کمی ناراحت هستم چون پس از چند بازی دشوار احساس می‌کردم خوب بازی کردم. فرصتی بود تا به صدر رنکینگ برسم چون 2روز استراحت داشتم. همه‌‌چیز خوب برنامه‌ریزی شده بود. با این حال، باید شکست را پذیرفت و این بخشی از بازی است. امیدوارم خانواده‌ام را ببینم و بتوانم زمانی را با آنها سپری کنم.»
آخرین قهرمانی فدرر در اوپن آمریکا 11سال پیش بود. او سال‌2008 با شکست اندی ماری بریتانیایی در فینال، برای پنجمین‌بار قهرمانی در گرنداسلم پایان سال را جشن گرفت.
فدرر که به‌نظر می‌رسید کمی مصدومیت دارد و در ست پنجم هم درخواست استراحت پزشکی کرده بود، در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های آینده‌اش، گفت: «دوست دارم در لاور‌کاپ، شانگهای، بازل و شاید پاریس و لندن بازی کنم. اکنون این برنامه من است. نمی‌دانم تیم من چه نظری دارند. خوشحالم می‌توانم کمی استراحت کنم. به تمرینات برمی‌گردم تا دوباره در مسابقات رقابت کنم.»
گریگور دیمتروف که ناباورانه فدرر را شکست داد، در نیمه‌نهایی باید با دنیل مدودف روسی بازی کند. مدودف با پیروزی بر استن واورینکا در 4ست به این مرحله رسیده است.
به گزارش تنیس‌فا، مدودف ۲۳‌ساله در ۹ سال گذشته جوان‌ترین بازیکنی است که خود را به جمع ۴ نفر برتر مسابقات اوپن آمریکا رسانده است. بازیکن اهل مسکو همچنین با برد مقابل واورینکا، جواز حضور در مسابقات فینال تور جهانی لندن را کسب کرد که موفقیت مهمی برای وی به‌حساب می‌آید.
مدودف و دیمتروف تاکنون ۲‌مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام یک پیروزی بوده است.
در بخش زنان، سرینا ویلیامز نشان داد که عزم خود را برای کسب بیست‌و‌چهارمین عنوان گرند‌اسلم و رسیدن به رکورد مارگارت کورت افسانه‌ای جزم کرده است؛ اسطوره آمریکایی تنیس جهان با در‌هم‌کوبیدن چیانگ‌ونگ از چین در ۴۴‌دقیقه، برای سیزدهمین‌بار راهی نیمه‌نهایی اوپن آمریکا شد. (نتیجه: ۰-۶، ۱-۶)
ویلیامز ۳۷ ساله با کنار‌زدن ونگ، به صد‌مین پیروزی خود در مسابقات آزاد آمریکا دست یافت. سید هشتم اوپن آمریکا در نیمه‌نهایی با الینا اسویتولینا دیدار خواهد کرد. اسویتولینا نیز با حذف یوهانا کونتا به مرحله بعد صعود کرد. (نتیجه: ۴-۶، ۴-۶) این دومین نیمه‌نهایی متوالی اسویتولینا در مسابقات گرنداسلم به‌حساب می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید