• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 14 شهریور 1398
کد مطلب : 77023
+
-

معرفی نامزدهای جایزه‌ی آسترید لینگرن

محمدرضا شمس و مهدی حجوانی  نامزد دریافت جایزه‌ی آستریدلیندگرن ۲۰۲۰  شدند.
به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان،  دوشنبه11 شهریور، محمدرضا شمس در بخش نویسنده‌ها و مهدی حجوانی در بخش مروجان کتاب، به‌عنوان نامزدهای منتخب این انجمن برای دریافت جایزه‌ی آسترید لیندگرن معرفی شدند.
بر اساس این گزارش، نامزدهای انجمن در یک نشست رسانه‌ای با حضور محمود برآبادی، نایب رییس هیئت مدیره‌ی انجمن، جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن و ریحانه جعفری، دبیر کمیته‌ی  روابط بین‌الملل انجمن معرفی شدند. در این جلسه با اشاره به آیین‌نامه‌های تدوین شده، بر سابقه‌ی حرفه‌ای این دو هنرمند تأکید شد.
در بخشی از این نشست رسانه‌ای، به تعدد و کیفیت آثار چاپ شده به فارسی، ترجمه‌ی آثار به زبان‌های دیگر، سابقه‌ی فعالیت مستمر در ادبیات کودک،  دریافت جوایز ادبی و هنری داخلی، دریافت جوایز بین‌المللی،  انتشار کتاب و مقاله و پایان نامه‌های کار شده درباره‌ی نویسنده و آثارش، برگزاری مراسم نکوداشت در داخل و خارج ایران، فعالیت قابل توجه در نهادهای فرهنگی، فعالیت در زمینه‌ی ترویج کتاب‌خوانی  اشاره شد. این موارد برخی از ملاک‌های معرفی نویسندگان به جایزه‌ی آسترید لیندگرن است.
 نوجوانان کتاب‌خوانو جایزه‌ی گوینیادمان باشد که فراخوان  جایزه‌ی  ترویج کتاب‌خوانی گوین منتشر شده است. نوجوانان فعال در حوزه‌ی کتاب‌خوانی باید از سوی کتابداران، مدیران مدارس، دهیاران و... معرفی شوند. در شماره‌ی آینده بیش‌تر به این رویداد خواهیم پرداخت!

این خبر را به اشتراک بگذارید