• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76937
+
-

مشمولان غیرغایب، بدون سپردن وثیقه در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند


رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: برای مشمولان غیرغایب تسهیلات خروج از کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین درنظرگرفته شده است و بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند بدون سپردن وثیقه به زیارت کربلا بروند.
سردار تقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب که امسال قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا افزود: حتی کسانی که برگ اعزام به خدمت گرفته‌اند نیز می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس از هفتم مهر‌ماه تا ۱۰ آبان‌ماه امسال در سامانه پلیس نام نویسی کرده، مجوز خروج از کشور را از سازمان وظیفه عمومی دریافت و پس از اخذ گذرنامه، به کشور عراق سفر کنند. وی تأکید کرد: تمام تسهیلات را برای زائران اربعین حسینی فراهم کرده‌ایم. به کسانی که در سال۹۸ متقاضی کنکور بودند و از سال گذشته معافیت تحصیلی داشته و به‌مدت یک سال برابر مقررات از معافیت تحصیلی استفاده کنند پلیس فرصت داد تا مهر‌ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند. به‌طوری که در تیر، مرداد و شهریور‌ماه قرار بود به سربازی اعزام شوند که این تسهیلات برای آنها فراهم شد. رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: کسانی که برگه اعزام به خدمت را دریافت کنند، حتی افراد غایب می‌توانند از تسهیلات سفر اربعین بدون وثیقه استفاده کنند.
افراد متاهل و مشمول غایب نیز به ازای هر فرزند می‌توانند 3‌ماه کسری خدمت بگیرند. سامانه خدمات الکترونیک پلیس، هفتم مهر را شروع و ۱۰آبان‌ماه را زمان پایان برای بازگشت مشمولان غایب و غیرغایب بدون دادن وثیقه تعیین کرده است. وی ادامه داد: کسانی که مشمول غایب باشند، شناسایی و از خدمات محروم می‌شوند. همچنین تمام دستگاه‌های خصوصی و دولتی حق به‌کارگیری مشمولان غایب را ندارند و مجازات برای این دسته از افراد تعیین می‌شود. سردار مهری افزود: برای سربازانی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند، آیین‌نامه‌ای موجود است که طبق آن مدت سربازی آنها کمتر از سایرین است؛ همه باید ۲۱‌ماه خدمت کنند اما گذران خدمت در مناطق مرزی ۱۸‌ماه و مناطق محروم ۱۹‌ماه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید