• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75674
+
-

حضور مراقب در برخی از سرویس‌های مدارس اجباری است

خبر
حضور مراقب در برخی از سرویس‌های مدارس اجباری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از تصادفات و وقوع حوادث برای دانش‌آموزان در برخی از سرویس‌های مدارس که بیش از 4 نفر ظرفیت دارند، باید مراقب حضور داشته باشد. به گزارش ایرنا، سرهنگ «رحمان اسپیدکار» در نشست خبری اظهار کرد: طرح حضور مراقب در سرویس مدارس در سال‌های گذشته نیز در دستور کار بوده است، اما امسال نظارت بر اجرای آن تشدید می‌شود. وی ادامه داد: مراقبان سرویس مدارس در ناوگان حضور خواهند داشت و از دانش‌آموزان به هنگام سوار و پیاده شدن محافظت خواهند کرد. هر سال در خراسان شمالی حدود ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از راه‌اندازی سامانه سپند برای ساماندهی و پایش سرویس مدارس خبر داد و افزود: این سامانه راه‌اندازی شده است و اطلاعات راننده و ناوگانی که برای جابه‌جایی دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شود باید در آن ثبت شود. اردیبهشت امسال یک دانش‌آموز اسفراینی بر اثر سقوط از سرویس مدرسه که مینی‌بوس بود، جان باخت. سرهنگ اسپیدکار در بخش دیگر سخنان خود درباره حادثه‌های ترافیکی در معابر شهری استان گفت: در 5 ماه امسال ۱۹ نفر در ۱۴ فقره تصادف منجر به فوت در معابر درون‌شهری استان جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۵ نفر بوده است. 

وی با بیان این‌که در این مدت 1۳۸۶ نفر در 1100 فقره تصادف منجر به جرح مصدوم شده‌اند، افزود: مشکل تصادفات در معابر شهری استان در بجنورد، شیروان و گرمه بیش از سایر شهرهاست. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال شمار فوتی تصادفات شهری در بجنورد ۵۰ درصد، شیروان ۳۰۰ درصد و در گرمه ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. به گفته سرهنگ اسپیدکار، بیشترین تصادفات فوتی در شهر بجنورد ثبت شده است و در 5 ماه امسال ۶ نفر در این سانحه‌ها جان باخته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی قربانیان حادثه‌های ترافیکی در شیروان نسبت‌به مدت مشابه پارسال توضیح داد: شمار قربانیان حادثه‌های ترافیکی در این شهر از ۲ نفر در 5 ماهه پارسال به 8 نفر در مدت مشابه امسال رسیده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: امسال رعایت نکردن فاصله طولی با ۴۴ درصد بیشترین عامل وقوع تصادف بوده است و پس از آن رعایت نکردن حق تقدم با ۲۷ درصد در رده بعدی است. همچنین بیشترین تصادفات معادل ۱۴ درصد از سانحه‌ها در ساعت ۱۲ تا ۱۴ و ۱۳ درصد از این سانحه‌ها در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است. 

سرهنگ اسپیدکار خاطرنشان کرد: براساس آمار، سواری‌ها در ۷۱ درصد از تصادفات و موتورسیکلت‌ها در وقوع ۱۸ درصد از این سانحه‌ها مقصر بوده‌اند و از ۱۹ نفر فوتی در شهرهای استان، 4 نفر عابر پیاده، 7 نفر سرنشین و 8 نفر راننده بوده‌اند. وی با اشاره به قصور شهرداری‌ها و پیمانکاران و تاثیر آن در وقوع سانحه‌ها ادامه داد: در این مدت در ۱۵ مورد از تصادفات، پیمانکاران و یا نهادهایی چون شهرداری‌ها مقصر شناخته شده‌اند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که در شهرهای خراسان شمالی ۴۱ نقطه پرتصادف شناسایی شده است، افزود: سال قبل ۷۰ نقطه پرتصادف شناسایی شد که با اقدامات انجام‌شده این رقم به ۴۱ نقطه رسیده است. 

سرهنگ اسپیدکار گفت: برای نخستین بار در استان خودرو برخورد با تخلفات در شهرهای استان به کار گرفته می‌شود. این خودرو با گشت‌زنی در شهرها با تخلف‌های ساکن از جمله پارک دوبل و پارک در مکان‌های غیرمجاز برخورد می‌کند. وی با بیان این‌که فعالیت این خودرو در ماه جاری آغاز می‌شود یادآور شد: این خودرو از پلاک خودروهای متخلف عکس می‌گیرد و تصویر ضبط می‌شود و تخلف از طریق پیامک برای راننده ارسال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید