• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74484
+
-

یک بار مصرف ارزان نخرید



 با توجه به رشد تقاضا برای ظروف و سفره یکبار مصرف در ماه‌هایى مانند محرم و شعبان و سایر اعیاد و ایام سوگوارى، رشد تقاضا برای مصرف این اقلام مصرفی و همکاری نکردن پتروشیمى‌ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز فعالان این صنف قبل از فرارسیدن ایام مذکور موجب افزایش 2 برابری قیمت‌ها در مدت یک سال گذشته شده اما قیمت فعلى نسبت به نرخ‌های 2 ماه پیش نزولی بوده است.

با توجه به اینکه قیمت ظروف یکبار مصرف بیش از حد گران شده، ما دیگر انتظار افزایش قیمت دوباره در ماه محرم را نداریم.

افزایش قیمت‌ها زمینه سودجویى برخى برندهاى معروف ظروف پلاستیکى در خرید و عرضه را فراهم کرده است به نحوی که این افراد ظروف یکبار مصرف و پلاستیکى را به کیلو و با نرخ هر کیلوگرم ١٦هزار تومان خریداری و با فروش این ظروف به صورت تعداد نرخ آن را تا ٤٠هزار تومان بالا مى برند.

با وجود این رشد قیمت‌ها، برخى ظروف پلاستیکى، نایلون و سفره یکبار مصرف از مواد پرت و ضایعاتی ساخته شده و برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر است که خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های ذی ربط برمراکز تولید اینگونه محصولات هستیم.

مشتریان توجه کنند که برخى از سفره ها و ظروف یکبار مصرف ١٠٠درصد شیمیایى بوده و توصیه مى کنیم از خرید اینگونه ظروف پلاستیکى وسفره‌هاى یکبار مصرف خودداری کنند.
   مشتریان تخلفات فروشندگان در زمینه قیمت، عرضه و کیفیت ظروف و سفره یکبار مصرف را به اتحادیه منعکس کنند تا با بررسی کارشناسی با متخلفین برخورد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید