• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74334
+
-

مصائب تامین آب در 80 روستای ارشق

بخشدار ارشق: آب‌رسانی به این منطقه به وسیله تانکر یا ماشین‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود

آب
مصائب تامین آب در 80 روستای ارشق

اهالی مرزنشین ارشق  این روزها در محرومیت و بی‌آبی به سر می‌برند. مردمی که به گفته خودشان برای تامین آب مورد نیازشان باید ساعت‌ها در صف بایستند و حداقل انتظارشان از مسئولان رفع مشکلات تامین آب این منطقه است.

از سوی دیگر در کمبود منابع آبی، کشاورزان برای فعالیت در زمین‌های کشاورزی دیم این منطقه چشم امید به نزولات آسمانی دارند تا در موقع برداشت محصولات کشاورزی شرمنده خود و خانواده خود نباشند.

به گزارش تسنیم،  بخش ارشق یکی از توابع شهرستان مشگین‌شهر در 50 کیلومتری اردبیل و در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان قرار دارد. مردم این منطقه بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند. جمعیت این منطقه که بیش از 85 روستا دارد بیش از 12 هزار نفر نیست و در فصل تابستان و در زمان کشاورزی جمعیت منطقه به 17 هزار نفر می‌رسد. 


بیش از 80 روستای منطقه ارشق با مشکل آب روبه‌رو هستند

اهالی روستای ارشق با اشاره به محقق نشدن وعده احداث مجتمع آبرسانی و تامین آب این منطقه بیان می‌کنند سال‌هاست این موضوع در حد شعار است و تاکنون هیچ کاری در این زمینه نشده است. بخشدار ارشق هم با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 80 روستای منطقه ارشق با مشکل آب روبه‌رو هستند و اهالی این روستاها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار می‌کند:‌ تاکنون اقداماتی برای آب‌رسانی از مجتمع سبلان به منطقه ارشق صورت گرفته است ولی هیچ اقدامی به طور کامل عملی نشده است و مطالبه جدی مردم نیز تحقق این امر مهم و اساسی است. 

«ظاهر نوری» با بیان این‌که آب‌رسانی به این منطقه به وسیله تانکر یا ماشین‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود تا حداقل دغدغه روزانه مردم ارشق برطرف شود می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات منطقه‌ ارشق بحث تأمین آب شرب و آب کشاورزی مردم این منطقه است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری برای حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.  

وی با اشاره به قنات‌ها و چشمه‌های این منطقه عنوان می‌کند: برخی از قنات‌ها و چشمه‌های منطقه ارشق بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و آب بسیاری از روستاها و مردم منطقه از قنات آب چشمه‌ها تأمین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید