• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74328
+
-

کاهش ۱۱ درصدی جمعیت دانشجویی اردبیل

تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل ۱۱ درصد کاهش یافته که میزان این کاهش در میان پسران بیشتر از دانشجویان دختر است. به گزارش ایرنا‌، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت:‌ در واقع آمار جمعیت دانشجویان پسر دانشگاه‌های استان ۱۳ درصد و دانشجویان دختر ۹ درصد کاهش یافته است.

«فریبرز دهقان» افزود: با این‌که جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته، اما در مقاطع کاردانی و کارشناسی روند جذب دانشجو نزولی است.دهقان بیان کرد: دانشگاه‌های استان در 3 بخش علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند و سال گذشته در دانشگاه‌ علوم پزشکی اردبیل بیش از 3369 دانشجو مشغول تحصیل بودند که 1447 نفر از آنها پسر و 1922 نفر نیز دختر بودند، به طوری که ۵۷ درصد دانشجویان علوم پزشکی استان را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تأکید کرد: از این تعداد ۷۸ نفر در مقطع کاردانی‌، 1580 نفر در رشته کارشناسی و 1711 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

دهقان ادامه داد: در واحدهای دانشگاه آزاد استان ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر دانشجو تحصیل می‌کنند که 9731 نفر از آنها پسر و 5725 نفر نیز دختر هستند. در این دانشگاه در مقطع کاردانی 2358 نفر، در مقطع کارشناسی 9018 نفر و کارشناسی ارشد و بالاتر 4086 نفر تحصیل می‌کنند که نسبت به سال گذشته دانشجویان این دانشگاه 3 /19 درصد کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در سایر دانشگاه‌های استان هم بیش از ۲۸ هزار و ۱۲ نفر تحصیل می‌کنند که ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر پسر و ۱۳ هزار و ۶۲۵ نفر دختر هستند که نسبت دانشجویان دختر به پسر ۴۸ به ۵۲ است. در این دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو 4/7 درصد کاهش داشته و در دانشگاه علوم پزشکی میزان پذیرش دانشجویان 7 /3 درصد افزایش یافته است.

این مسئول بیان کرد: در مجموع ۵۱ درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی، ۲۲ درصد در رشته مهندسی، ۸ درصد در پزشکی، ۷ درصد در علوم پایه، ۶ درصد در کشاورزی و دام‌پزشکی و ۶ درصد نیز در رشته هنر تحصیل می‌کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید