• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74320
+
-

گوجه‌فرنگی‌های ارزان روی دست کشاورزان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه:‌  کارخانه‌های آذربایجان‌غربی گوجه‌های وارداتی  را کیلویی 2 هزار تومان  و گوجه‌فرنگی‌های ارومیه را  700 تومان می‌خرند

کارخانه‌ها به دلیل خرید از استان‌های دیگر در حالی که محصولات تولید آذربایجان غربی در بازار موجود است، باعث کاهش قیمت گوجه‌فرنگی ارومیه و ضرر به باغداران شده‌اند. 

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه در گفت‌وگو با باریش‌نیوز با بیان این مطلب اظهار کرد: قیمت گوجه فرنگی به دلیل خرید غیراصولی کارخانه‌ها پایین رفته است و اگر این‌چنین باشد باغداران ضرر خواهند کرد.
«قاسم عزتی» ادامه داد: کارخانه‌های آذربایجان‌ غربی گوجه‌های استان‌های دیگر را با قیمت 1800 تا 2 هزار تومان خریداری می‌کنند، این درحالی است که گوجه‌فرنگی‌های ارومیه را بیشتر از 700 تومان خریداری نمی‌کنند.

عزتی با گلایه از کارخانه‌ها بیان کرد: اقدام کارخانه‌های استان غیر‌اصولی و دور از انصاف است. چرا زمانی که گوجه فرنگی دیگر استان‌ها را می‌خریدند برایشان سود داشت، اما در زمان خرید گوجه‌فرنگی‌های خود ارومیه سودی برایشان ندارد؟این مسئول تأکید کرد: برای پایان دادن به همه این اوضاع باید واردات گوجه‌فرنگی ممنوع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید