• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73944
+
-

کشتی‌گیر ملی‌پوش تهدید به خودکشی کرد


 

مسابقات جهانی کشتی از بیست‌وسوم شهریور‌ماه به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد. ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی هنوز رسما اعلام نشده ولی گفته می‌شود محمدرضا گرایی، حسین نوری، مهدی علیاری، سامان عبدولی و مهرداد مردانی در اعتراض به بیرون ماندن از ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی، اردوی تیم ملی را ترک کرده‌اند.
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی طبق سنوات گذشته که هدایت تیم ملی را برعهده داشت، تصمیم گرفت مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار نشود. همین مسئله سبب شد تا تیمی بیست‌وچندنفره را راهی تورنمنت گرجستان کند و به‌نوعی انتخابی تیم ملی در یک تورنمنت برون‌مرزی برگزار شود. با وجود این سفر، تعداد زیادی از کشتی‌گیران همچنان خود را مستحق پوشیدن دوبنده تیم ملی می‌دانند.شنیده‌ها حکایت از آن دارد که یکی از کشتی‌گیران سرشناس، وقتی به او خبر می‌دهند که از تیم ملی خط خورده، تهدید می‌کند که از طبقه دوم خانه کشتی به پایین می‌پرد. با وساطت مربیان تیم ملی و یکی از نزدیکان این کشتی‌گیر، ماجرا ختم به خیر می‌شود ولی او در نهایت وسایلش را جمع و اردو را ترک می‌کند.به‌نظر می‌رسد در وزن 63کیلوگرم میثم دلخانی نماینده ایران در مسابقات جهانی قزاقستان خواهد بود. در وزن 72کیلوگرم هم کادرفنی کاویانی‌نژاد را به محمدرضا گرایی ترجیح داده که گویا این موضوع هم سبب اعتراض گرایی بوده که اردوی تیم ملی را ترک کرده است. حسین نوری کشتی‌گیر 87کیلوگرم نیز به‌دلیل مصدومیت زانو قید حضور در تورنمنت گرجستان را زد و رامین طاهری با درخشش در این مسابقات گزینه مدنظر بنا در مسابقات جهانی شد. نوری بلافاصله بعد از تورنمنت گرجستان اعلام کرد که مصدومیتش برطرف شده است، اما گویا این مسئله مورد قبول کادرفنی نبوده و گمان شده که او فقط قصد کشتی‌ گرفتن در گرجستان را نداشته است.
دیگر کشتی‌گیری که اردو را ترک کرده مهدی علیاری کشتی‌گیر 98کیلوگرم است. گفته می‌شود محمدمهدی ساروی جایگزین وی شده است. علیاری در مسابقات جهانی2018 تنها مدال (برنز) تیم ملی کشتی فرنگی را کسب کرد. در وزن 60کیلوگرم هم مهرداد مردانی به‌دلیل مصدومیت جای خود را به اسماعیل نجاتی داده و البته او هم در اعتراض به تصمیم کادرفنی اردو را ترک کرده است.این اعتراض‌ها و حاشیه‌ها می‌توانست به حداقل برسد اگر محمد بنا از تاکتیک گزینش اعضای تیم ملی بدون مسابقه‌های انتخابی دست می‌کشید. تاکتیکی پردردسر که گفته می‌شود بهروز نعمتی، در زمان سرپرستی‌اش در فدراسیون کشتی مهر تأیید بر آن زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید