• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73901
+
-

کلانشهر

  بحران مالی در شهرداری رشت
شهردار رشت با بیان اینکه در امور مالی به‌شدت در مضیقه هستیم، گفت: وقتی شهرداری با این حجم از مشکلات مالی مواجه است چگونه می‌تواند تعهدات خود در منطقه سراوان را به موقع عملیاتی کند. به گزارش تسنیم، ناصر حاج محمدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سایت تخلیه زباله سراوان از مشکلات عدیده شهرداری رشت در امور مالی سخن گفت و افزود: وقتی شهرداری با این حجم مشکلات مالی مواجه است چگونه می‌تواند تعهدات خود در منطقه سراوان را به موقع عملیاتی کند. عوامل عمرانی و خدمات شهری در منطقه سراوان به‌صورت 24ساعته مشغول به‌کار هستند و 680کامیون اجرای عملیات خاکبرداری برای احداث پروژه تصفیه‌خانه در سراوان انجام شده است. او تصریح کرد: امروز شهرداری رشت با مشکلات عدیده مالی مواجه است و از طرفی دیگر رشت بخش اعظمی از سال 97را بدون شهردار بود و کسی در آن کارهای اجرایی انجام نداده است؛ به همین دلیل بسیاری از پروژه‌های شهر رشت مشمول ماده 48و خسارات میلیاردی به شهرداری وارد شده است. اکنون یکی از دستگاه‌های مورد نیاز در سایت زباله سراوان خریداری شده و در گمرک است اما وقتی شهرداری رشت پولی ندارد چگونه می‌تواند آن دستگاه را ترخیص کند.

  رئیس شورای شهر کرج انتخاب شد
 نشست علنی شورای شهر کرج در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد. به‌گزارش تسنیم، در سومین سال انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر کرج، اکبر ‌سلیم‌نژاد با 12رای رئیس شورا‌، رحیم خستو با 7رای نایب‌رئیس شورای شهر و مهدی حاج قاسمی با 10رای به‌عنوان دبیر اول شورای شهر و همچنین سارا دشتگرد با 7رای دبیر دوم شورای شهر کرج شد.

  ارزشی به «درآمد پایدار شهرداری‌ها» داده نمی‌شود
شهردار شهرکرد گفت: از سال ۶۲ قرار بود شهرداری‌ها به‌صورت خودکفا عمل کنند و به‌صورت یک لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شود اما با گذشت حدود ۳۰ سال از این موضوع تاکنون به این موضوع بها داده نشده است. به گزارش تسنیم، نورالله غلامیان با بیان اینکه امسال کمتر از یک میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی سهم شهرداری شده است، بیان کرد: بودجه شهرداری امسال 168میلیارد تومان است که حدود 62درصد صرف هزینه‌های عمرانی و مابقی آن برای هزینه‌های شهر صرف می‌شود.

  سهم ناچیز بجنورد از اعتبارات بازآفرینی شهری
دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد از جذب کمتر از 25درصدی اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری به شهرداری بجنورد خبرداد و گفت: طی مکاتبات انجام شده با ستاد بازآفرینی شهری، سهم شهرستان بجنورد از این اعتبارات 31میلیارد تومان بوده که 25میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری بجنورد است. به گزارش تسنیم، محسن هادی زاده افزود: از مبلغ 25میلیارد تومان که به شهرداری تخصیص پیداکرده است تنها 6میلیارد و 200میلیون تومان جذب شده. این مبلغ برای شهر شیروان 2میلیارد تومان است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد تصریح کرد: 650میلیون تومان از این اعتبار برای ساخت و خرید نیمکت، سطل زباله، پارک‌ها، چراغ‌ها و پایه چراغ‌های 4پارک در مناطق باقرخان 1، 2، شهرک حکمت و جوادیه هزینه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید