• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73716
+
-

تدوین سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان

اخبار شمال
تدوین سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان

 مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکار کارشناسی برای رفع کاستی‌ها و تقویت ظرفیت زنان، سند ارتقای سلامت زنان و خانواده گلستان تدوین شد.به گزارش ایرنا «الهه غیناقی» اظهار کرد: تجزیه ‌و تحلیل علل اصلی مشکلات و خلأهای ظرفیتی، اولویت‌بندی مسائل، برنامه‌ریزی عملیاتی مکان‌محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده از دیگر اهداف تدوین این سند است. وی بیان کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گلستان همزمان با سایر استان‌ها به دنبال عملیاتی کردن سندهای بالادستی به تصویب رسیده است. مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود: بر اساس شاخص‌های تعیین شده، وضعیت زنان در حوزه سواد، طلاق، تامین اجتماعی، سلامت، ورزش و آسیب‌های اجتماعی بررسی شد.

به گفته غیناقی، این سند حاوی 5 فصل کلیات، توصیف وضع موجود زنان و خانواده، تجزیه و تحلیل مسائل زنان، ماتریس نتایج و ماتریس پایش و ارزیابی زنان است.این مسئول در کارگروه زنان و خانواده با رویکرد بررسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان اظهار کرد: مطالعات اولیه طرح نشان می‌دهد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گلستان در حوزه زنان و خانواده موضوع طلاق است. لازم است مردم از تبعات این تصمیم مطلع شوند و در نتیجه آگاه‌سازی جامعه، شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.غیناقی گفت: زوج‌های جوان به علت آموزش ندیدن مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه می‌شوند که نیاز است آموزش‌های پیش از ازدواج و معیارهای انتخاب همسر در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به صورت اصولی تدریس شود.وی از برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع‌دستی سیل‌زدگان استان در گرگان و تهران خبر داد و افزود: پیش از این هم یک نمایشگاه از آثار هنرمندان مناطق سیل‌زده گلستان در خراسان رضوی برگزار شده بود.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: این نمایشگاه تا 3 شهریور در زمین سایت باباطاهر گرگان دایر است. شهرداری این زمین را به صورت رایگان در اختیار زنان سیل‌زده قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید