• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73707
+
-

تخصیص اعتبار ملی برای مناطق سیل‌زده

۱۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های آسیب‌دیده از سیل گلستان درنظر گرفته شده است

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای جبران خسارت‌های سیل در این بخش خبر داد و گفت: 50 میلیارد تومان از این اعتبارات از منابع استانی و 80 میلیارد تومان آن از اعتبارات ملی تأمین شد که بیشترین اعتبارات برای بازسازی راه‌های خسارت‌دیده استان هزینه می‌شود. به گزارش تسنیم «حسین محبوبی» درباره بازسازی راه‌های خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده و رانشی گفت: 97 نقطه از راه‌های استان برای عبور سیلاب برش داده شده بود که در همه این نقاط بازگشایی موقت انجام شده و اقدامات اساسی نیز در حال انجام است. همچنین دیواره‌سازی رودخانه‌ها و مناطق رانشی و لغزشی راه‌های روستایی نیز در دستور کار قرار دارد. تلاش بر این است که با مبادله موافقت‌نامه‌ها و اختصاص اعتبارات استانی و ملی خسارت‌ سیل به راه‌های استان با سرعت بیشتری جبران شود.

وی با اشاره به آسیب دیدن گلستان از سیل به دلیل نداشتن رادار هواشناسی تصریح کرد: در حال حاضر رادار هواشناسی امیرآباد (در استان مازندران) گلستان را نیز تا محدوده علی‌آباد کتول تحت پوشش قرار می‌دهد، اما خریداری رادار هواشناسی بسیاری از خسارت‌های سیل را در استان کاهش خواهد داد. گلستان به علت نداشتن رادار هواشناسی خسارت‌های زیادی به‌ویژه از سیل متحمل شده است. به همین دلیل از اعتبارات ملی که برای جبران خسارت سیل به استان اختصاص داده شده، خرید رادار هواشناسی نیز پیش‌بینی شده است.


ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان هم از ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای سیل‌زده استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات به استان اختصاص یافته است. فهرست روستاهایی که از این اعتبارات برخوردار شده‌اند به فرمانداری‌ها اعلام و اقدامات اولیه کار آغاز شد.«محمدتقی زمانی‌نژاد» اظهار کرد: اولویت نخست در اجرای طرح هادی ایمن‌سازی روستاهای آسیب‌دیده و در معرض خطر مانند برنجوین است که تلاش می‌کنیم با ایجاد دیوار حائل در منطقه رانشی، شرایط برای درجاسازی 36 واحدمسکونی فراهم شود.مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان به پرداخت کمک بلاعوض به سیل‌زدگان در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 63 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 13 هزار و 133 خانوار در مناطق سیل‌زده استان پرداخت شده است. 12 هزار تن سیمان رایگان هم در مناطق سیل‌زده استان توزیع شد و 38 هزار تن دیگر نیز قرار است از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی تأمین ‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید