• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73516
+
-

کاهش ۱۳درصدی تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی گفت: متوسط تردد ساعتی ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای کاری تیرماه98 نسبت به تیرماه97، 13درصد کاهش یافته است.
به گزارش همشهری، عمار سعیدیان‌فر افزود: بعد از بررسی میلیون‌ها داده ترافیکی توسط همکاران بنده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اطمینان می‌توانم بگویم که متوسط تردد ساعتی ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای کاری تیرماه98 نسبت به تیرماه97، 13درصد کاهش‌یافته است که این مقدار در متوسط تردد ساعتی اوج عصر در ورود به محدوده مذکور دارای کاهش 30درصدی و بسیار قابل‌توجه است. وی با بیان اینکه اعداد مذکور از تلاش شبانه‌روزی چندین تیم تحلیل داده‌های ترافیکی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌دست آمده است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که داده‌های تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا برای بررسی و اعتباریابی نتایج به‌دست‌آمده در اختیار تیم‌های کارشناسی قرار داده شود. وی تصریح کرد: در آنالیز پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ما با 3رویکرد تحلیل و بررسی مواجه هستیم که عبارتند از:
خُردنگر (Micro) ،میان‌نگر (Meso) و کلان‌نگر (Macro). هر مدل از پروژه‌های مذکور، روند بررسی و متدولوژی مخصوص به‌خودش را داراست. در بررسی عملکرد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به‌علت اینکه این پروژه، کلان و ماکرو است، افراد می‌بایست پس از بررسی پارامترهایی مانند نرخ جریان، میانگین سرعت، تأخیر و... و آنالیز کل شبکه و مبادی ورودی و خروجی که نیازمند بررسی میلیون‌ها داده تردد است، نظر کارشناسی قاطع دهند. سعیدیان‌فر تأکید کرد: من در تعجبم افرادی که ادعای کارشناس بودن در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دارند، چگونه رویکرد بررسی پروژه‌های کوچک و میکرو را در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا استفاده می‌کنند و مدعی افزایش حجم تردد در یک معبر خاص و تعمیم آن به کل محدوده کنترل آلودگی هوا هستند. برداشت شهودی در بررسی و اثرسنجی یک یا چند معبر در محدوده‌های دوگانه و تعمیم آن به کل محدوده کاملاً از لحاظ مهندسی و کارشناسی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بی‌معنی است. وی با بیان اینکه ادعای این افراد در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در بهترین حالت از روی عدم‌اطلاعات مهندسی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: مگر ما یک چهارراه یا تقاطع را اصلاح هندسی انجام داده‌ایم که با بررسی ترافیکی یک معبر، قبل و بعد از اصلاحات هندسی، بتوان نظر کارشناسی در مورد پروژه طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا داد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید