• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73496
+
-

اغذیه‌فروش‌ها امیرچخماق را تسخیر کردند

اغذیه‌فروش‌ها امیرچخماق را تسخیر کردند

عرصه و حریم مجموعه امیرچخماق و مسجد جامع یزد، 2بنای شاخص میراثی و گردشگری این شهر به تسخیر اغذیه‌فروش‌ها درآمده و بخش زیادی از این دومجموعه با میز و صندلی جگرکی‌ها و اغذیه‌فروش‌ها فرش شده‌اند. سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با گلایه از این وضعیت به ایسنا گفته است: میراث‌فرهنگی با این وضعیت مشکل دارد، اما شهرداری، متولی ممانعت از ایجاد سد معبر است که به‌دلیل مدیریت چندگانه شهری تاکنون موفق به همکاری و ساماندهی به وضعیت این دومجموعه نشده است. وی با بیان اینکه نماهای بافت‌ و ابنیه تاریخی یکی از جاذبه‌های یزد به‌ویژه برای گردشگران خارجی است، افزود: متأسفانه این نابسامانی منجر به ایجاد اختلال در منظر عموم و گردشگران در این مجموعه‌های گردشگری شده است.
سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد نیز گفت: وضعیت فعلی محورهای گردشگری امیرچخماق و مسجدجامع در‌ شأن این ابنیه تاریخی نیست. نیکنام افزود: از آنجایی که تردد خودرو در این دو محوطه محدود است و عمدتاً پیاده‌محور شده‌اند، سعی در فراهم کردن شرایط مناسب برای گردشگران داریم، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم کاملاً با ذهنیت ما مغایر است و صحنه‌های نامطلوبی اتفاق افتاده که لازم به ساماندهی است.
این عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: در همه کشورهایی که بحث گردشگری در آنها مطرح است، استفاده از معابر عمومی برای نشستن و خدماتی مانند خوردن و آشامیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما از آنجایی که پس از پیاده‌محوری این محورها در یزد، به مغازه‌ها آسان گرفتیم امروز شاهد بی‌نظمی‌هایی هستیم که به‌زودی ساماندهی خواهد شد. او از توافق با شهرداری یزد برای اجرای مبلمان شهری در محوطه امیرچخماق و مسجد جامع یزد با هدف شأنیت دادن به این‌دو‌مجموعه تاریخی در بافت ثبت جهانی شده یزد خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید