• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73383
+
-

مدال‌آوری خوزستانی‌ها در مسابقات کشتی ‌فرنگی جهان

ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان موفق به کسب مدال شدند. به گزارش ایسنا، مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که از جمعه در شهر تالین استونی آغاز شده بود، با برگزاری دیدارهای فینال و رده‌بندی به پایان رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم «پویا دادمرز» پس از استراحت در دور اول، در دور دوم برابر «هیوک وون» از کره جنوبی به پیروزی رسید. او در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز برابر «انور اله‌یاروف» از روسیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر روس در دیدار فینال، دادمرز به گروه بازنده‌ها رفت.

دادمرز در این گروه مقابل «احمد باقدودا» از مصر به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار برابر «تیگران میناسیان» از ارمنستان نیز به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز «شاهین بداغی» در دور اول از سد «سانگ جون پارک» از کره جنوبی گذشت و در دور دوم برابر «هراچیا پوقوسیان» از ارمنستان به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

بداغی در این مرحله «عبدالمالک مرابت» از الجزایر را نیز از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله برابر «لری ابولادزه» از گرجستان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. بداغی در این دیدار برابر «پتروف » از بلغارستان پیروز شد و مدال برنز را از آن خود کرد.

همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمد ناقوسی» پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر «رانت کالجولا» از استونی به برتری رسید و در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز «ساجان» از هند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. ناقوسی در این مبارزه از سد «عبدالرحمن کالکان» از ترکیه گذشت و فینالیست شد. وی در دیدار فینال هم برابر «دامیر رحیم‌اف» از روسیه به برتری رسید و مدال طلا را به دست آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید