• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73352
+
-

استخراج 65 هزار تن انواع مواد معدنی از مرکزی

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۶۵ هزار تن انواع ماده معدنی امسال از معادن استان مرکزی استخراج شد و میزان ذخیره قطعی در این منطقه بیش از ۸۸۹ هزار تن است.

 «محسن بسارده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۱۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن 4 ماه نخست امسال در این استان وصول شد. وی ادامه داد: ۷۲ میلیارد ریال امسال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد که در این فرایند ۶۵ فرصت اشتغال جدید در استان ایجاد شده است. معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۱۸ پروانه اکتشاف، 7 گواهی کشف و ۶ پروانه بهره‌برداری نیز امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد.  

بسارده اظهار کرد: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان مرکزی تولید می‌شود که مهم‌ترین آن مس، سرب، روی، طلا، فلدسپات، سنگ آهن، آهک، سولفات سدیم، سنگ لاشه و تراورتن است. وی بیان کرد: معادن، کانون محوری در حوزه کسب و کار و درآمدزایی و پیشبرد امور توسعه پایدار است که باید سهم خود آن در حوزه تولید و بالابردن درآمد ناخالص ملی به خوبی دیده شود. بسارده اضافه کرد: 3911 نیروی کار در ۵۳۰ معدن استان مرکزی فعالیت دارند. 

وی ادامه داد: این استان با ۳۸۰ معدن و استخراج سالانه ۱۴ میلیون تن ماده معدنی، رتبه هفتم معدنی کشور را به خود اختصاص داده است و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده و از حدود ۳۵ نوع ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع و مولیبدن، طلا، مس و مرمریت‌های سیاه در منطقه وجود دارد. وی اظهارکرد: برخی مواد استخراج شده در معادن استان مرکزی در واحدها و کارخانه‌های گچ، آهک، سیمان سفید، رنگ، پوکه، کاشی، لاستیک و شیشه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید