• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 30 بهمن 1396
کد مطلب : 7328
+
-

زندگی مثبت

روش‌های اولیه برای دوری جستن از استرس

روش‌های اولیه برای دوری جستن از استرس

این روزها پیدا کردن زمان خالی برای خود در میان کارهای خانه و خانواده و دیگر تعهدات کاری بس دشوار است. با این حال همه می‌دانیم که باید یک زمانی را برای خود خالی کنیم تا از بهره‌های جسمی و روحی توجه به درونیات خود استفاده کنیم. در این مطلب چند روش برای مدیریت استرس یادآوری می‌شود.

  اولین قدم تمرینات ورزشی است. ورزش هر‌روزه و منظم روش مؤثری برای آرامش جسم و ذهن است. این کار می‌تواند خلق شما را بالا نگه دارد به شرط آنکه هر روز برای آن زمان بگذارید و آن را از سر اجبار انجام ندهید. حداقل ورزش توصیه شده 3تا 5بار در هفته و هر بار به‌مدت 30دقیقه است. حد متوسط ورزش 2.5ساعت پیاده‌روی سریع است. اما مقدار مناسب آنکه کم‌کم به آن مقدار خواهید رسید 75دقیقه ورزش شدید مانند شنا، دویدن و یا هر ورزشی که ضربان قلبتان را بالا می‌برد، است. برای اینکه در میانه راه کم نیاورید به تناسب اندامی که با ورزش به‌دست می‌آورید هم فکر کنید. توجه داشته باشید که انجام دادن هر ورزشی بهتر از هیچ کاری انجام ندادن است.

  عضلات‌تان را آرام کنید. وقتی در استرس هستید، عضلات بدن گرفته و سخت است، این در حالی است که شما می‌توانید کنترل عضلات‌تان را در اختیار بگیرید و بدنتان را با حرکات کششی، ماساژ عضلات، حمام گرم و خواب عمیق شبانه آرام کنید.

  تنفس عمیق نیز یکی از روش‌های کاهش استرس است. ریه‌هایتان را خالی و چند لحظه بعد کامل پر کنید. آرامشی که بعد از این کار به شما دست خواهد داد، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. در مکانی راحت بنشینید و دست‌هایتان را روی پایتان بگذارید. کف پاها روی زمین باشد. چشمتان را ببندید و تصور کنید که در جای دور و آرامی مثل لب ساحل دریا هستید. به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه نفس عمیق بکشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید