• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 30 بهمن 1396
کد مطلب : 7309
+
-

بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در انتظار اعتبار مالی

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: این سازمان خود را در قبال بیمه هنرمندان مسئول می‌داند و با وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، پیگیر بیمه هنرمندان است که متأسفانه به دلایلی ازجمله نبود اعتبارات کافی، تعداد هنرمندان بیمه شده افزایش نیافت.

به گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، بهمن نامور مطلق افزود: سازمان میراث‌فرهنگی معتقد است بیمه هنرمندان صنایع‌دستی کمترین کاری است که می‌توان برای این افراد انجام داد.

وی تأکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی در حوزه بیمه هنرمندان اختیار ندارد اما خود را مسئول می‌داند و تمام تلاش و پیگیری‌های لازم را برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی انجام می‌دهد.

به گفته نامور مطلق، هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی ایران و صنایع‌دستی، گنجینه‌های زنده بشری هستند و حمایت از این افراد برنامه جدی سازمان میراث‌فرهنگی است. نامور مطلق افزود: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی توجه جدی به موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی دارد و جلسات متعددی با دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ است.

 روزنامه همشهری از 2سال پیش تاکنون در گزارش‌های متعدد و گفت‌وگوهای خبری با مقامات سازمان میراث فرهنگی و فعالان صنایع‌دستی پیگیر برطرف شدن مشکل بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در کشور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید