• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72559
+
-

ادعاهای عجیب ژنرال ادامه دارد

ادعاهای عجیب ژنرال ادامه دارد

امیر قلعه‌نویی در هفته اول لیگ برتر به‌دلیل محرومیت نمی‌تواند روی نیمکت سپاهان بنشیند و از برخی مسائل ناراحت است. قلعه‌نویی روز گذشته در مصاحبه با رادیو ورزش در قسمتی از حرف‌هایش گفت: «هر روز برای ما نامه می‌آید، اما نمی‌دانم چرا آقایان در قبال اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، سکوت می‌کنند. از حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی سؤالی دارم. 100هزار نفر به من فحش ناموس دادند، اگر خوب است، اینها را به شما (حسن‌زاده) تقدیم می‌کنم! من خویشتنداری کردم، اما مرا جریمه و محروم کردند. آقای حسن‌زاده! خودت و خانواده‌ات را جای من و خانواده‌ام بگذار. 100هزار نفر به من توهین کردند و من خویشتنداری کردم. تیم ما را در اصفهان 9نفره کردند که سلیمانی پس از بازی از من تشکر کرد، اما حسن‌زاده ما را جریمه و محروم کرد. این چه قانونی است؟»
قلعه‌نویی در ادامه درخصوص بازیکنان خارجی بی‌کیفیتی که وارد ایران شده‌اند، گفت: «وقتی دلار از 3هزار تومان می‌شود 18هزار تومان، باشگاه‌های ما با این مشکلات بازیکنان بی‌کیفیت می‌آورند. کشورهای حوزه خلیج‌فارس اما بازیکنان 14میلیون یورویی می‌گیرند. البته ما در این چند سال هر بازیکن خارجی آوردیم، جواب داده است.» 
وی درباره نحوه انتخاب بازیکنان خارجی برای تیم‌های خود مدعی شد: «گروهی داریم و می‌گوییم در این پست بازیکن می‌خواهیم. حدود 100فیلم بازیکن می‌آورند که ما پس از بررسی آنها به 5بازیکن می‌رسیم. البته 90دقیقه کامل بازی بازیکن را می‌بینیم. تیم ما ازجمله سعید الهویی عملکرد بازیکنان را بررسی می‌کنند و در کنار آن، براساس افکار تاکتیکی خود تصمیم می‌گیریم. مثلا ابراهیم توره را چند باشگاه نخواست، اما به سپاهان آمد و سپس به موناکوی فرانسه رفت. کی‌روش استنلی و جان‌واریو هم همینطور! به کی‌روش استنلی اجازه ندادند که 6هفته اول لیگ برتر به میدان برود. آن هم به‌خاطر یک قانون من‌درآوردی که مانند قانون سقف قرارداد بود. باید اجازه دهیم مربیان براساس افکار تاکتیکی خود بازیکن بیاورند.» این ادعاهای قلعه‌نویی در حالی است که ابراهیم توره درپیکان درخشید و بعد به پرسپولیس رفت. حتی گفته می‌شد قبل از پیکان در تست پیش فصل استقلالی که قله نویی رئیس سازمان فوتبالش بود، رد شده بود. جان‌واریو هم اساسا بازیکن کشف‌شده فولاد بود که در اهواز درخشید و بعد جذب استقلال شد.
سرمربی سپاهان همچنین در پاسخ به این پرسش که چه افرادی مقصر جذب بازیکنان خارجی هستند، گفت: «هر بازیکنی که می‌آید، دلیل نمی‌شود که حتما جواب دهد. مثلا زلاتان در بارسلونا ناموفق بود و در ایتالیا و فرانسه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت. ادن هازار هم الان خیلی بی‌کیفیت‌تر از زمان حضورش در چلسی است، البته شاید بعدا خوب شود. مربیان براساس افکار تاکتیکی خود بازیکن می‌گیرند و عملکرد بازیکن هم به افکار مربی و برخورد او با بازیکن برمی‌گردد. سجاد شهباززاده چند سال به هر تیمی می‌رفت، ناموفق بود، اما نیم‌فصل دوم سال گذشته خیلی به ما کمک کرد و در لیگ برتر امسال، سجادی را می‌بینیم که همه از او انتظار داریم.»

اسناد مهندسی چه شد؟
یکی از مشکلات فوتبال ایران «فراموشی» است. اینجا شما می‌توانی هر حرفی بزنی و هر موجی که دلت خواست راه بیندازی، حتی برای محکم‌کاری وعده بدهی که بعدا اسناد و مدارک دقیق ادعایت را هم منتشر خواهی کرد اما 4 روز بعد که آب‌ها از آسیاب افتاد راحت قسر در بروی و به روال عادی کارت برگردی. ما رسانه‌ها هم به همین درد فراموشی مبتلاییم؛ مثلا وقتی امیر قلعه‌نویی اواخر فصل گذشته مدعی شد نتایج لیگ برتر مهندسی‌شده است و قول داد که مدارک تأییدکننده این ادعا را منتشر می‌کند، همه ما یادمان رفت که پیگیری کنیم و از سرمربی سپاهان بپرسیم: «پس چی شد؟» دیروز که مصاحبه جدید امیرخان علیه رئیس کمیته انضباطی را دیدیم، یاد همین موضوع افتادیم. پس فارغ از اینکه قلعه‌نویی به حسن‌زاده چه گفته و چقدر حق دارد یا ندارد، از او می‌پرسیم اسناد مهندسی‌شده لیگ هجدهم چه شد؟ نکند حق نداریم همین را هم بپرسیم؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید