• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72332
+
-

تشکیل ۱۷ هزار پرونده برای کشاورزان سیل‌زده ایلام

معاون برنامه‌‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۱۷ هزار و ۴۲۷‌پرونده مربوط به خسارت‌های ناشی از سیل کشاورزان استان در زیربخش‌های مختلف در سامانه برای دریافت تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض ثبت شده است. «همایون مظاهری» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در بخش تسهیلات کم‌بهره 7۵۳۸‌پرونده با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال در سامانه ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد، به ۵۲۵ فقره با مبلغ بیش از ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در زیربخش‌های مختلف پرداخت شده است. مظاهری گفت: در حوزه کمک‌های بلاعوض هم 9۸۸۹ فقره پرونده با مبلغ ۴۰۵‌میلیارد ریال در سامانه ثبت شده که از این تعداد بانک 3۵۵۵ پرونده را با مبلغ ۱۱۶‌میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی با بیان این‌که پرونده تمام کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده‌اند در سامانه ثبت شده است، ادامه داد: این خسارت‌ها در قالب تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض در زیربخش‌های دام، طیور، باغبانی، شیلات، آب و خاک به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات توسط بانک زمان‌بر است اما در حوزه کمک‌های بلاعوض تا اوایل شهریورماه تمام پرونده‌های ثبت شده در سامانه به طور کامل برای پرداخت‌ به بانک معرفی می‌شوند. مظاهری ابراز امیدواری کرد: با توجه به این‌که کمک‌های بلاعوض بدون فوت وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بانک به حساب کشاورزان واریز می‌شود، فرایند معرفی به بانک و پرداخت کمک بلاعوض تا اوایل شهریورماه تکمیل شود. این مسئول گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران، حداکثر سقف پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده در هر زیربخش مشخص شده و هر فرد بر اساس میزان خسارتی که متحمل شده است، خسارت دریافت  می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید