• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72278
+
-

ضرورت حمایت از فراوری محصولات کشاورزی

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت حمایت از فراوری محصولات کشاورزی گفت: پرهیز از خام‌فروشی محصولات علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، باعث رونق استان می‌شود.به گزارش ایرنا «هادی حق‌شناس» بیان کرد: گلستان در تولید انواع محصولات کشاورزی و صیفی مانند گندم، دانه‌های روغنی و گوشت مرغ به ترتیب دارای رتبه‌های اول تا سوم کشور است. گسترش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی می‌تواند منجر به ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی استان شود.وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات هنگام خرید محصول، مشکل نقدینگی صاحبان صنایع را برطرف می‌کند و امکان بهره‌وری بیشتر از محصولات زراعی و صیفی را افزایش می‌دهد.استاندار به تولید بالای گوجه فرنگی در استان اشاره کرد و گفت: پشتیبانی مالی از کارخانه‌هایی مانند تولید رب علاوه بر تقویت حوزه صنعت، عایدی زارعان و کشاورزان منطقه را نیز افزایش می‌دهد.

حق‌شناس ادامه داد: در حال حاضر به سبب ظرفیت اندک واحدهای فراوری، محصولات استان به صورت خام به سایر استان‌ها فرستاده می‌شود. لازم است با جلب نظر سرمایه‌گذاران، واحدهای تولیدی جدید در استان احداث شوند.
وی افزود: ارزش افزوده‌ای که می‌تواند نصیب تولیدکنندگان و مردم گلستان شود با نبود صنایع تبدیلی کافی به سایر استان‌ها سرازیر می‌شود.
این مسئول ادامه داد: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان به دلایلی مانند نبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی دچار رکود هستند که باید شرایط مناسب برای فعالیت دوباره آنها فراهم شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید