• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72113
+
-

اهدای هوایی 2قلب از یزد به تهران

کوتاه از حادثه
اهدای هوایی 2قلب از یزد به تهران


قلب 2بیمار که در 2 سانحه رانندگی در یزد دچار مرگ مغزی شده بودند در جریان عملیاتی هوایی از یزد به تهران منتقل شد تا به 2بیمار نیازمند پیوند زده شود.
به گزارش همشهری، این دو جوان 18و 35ساله یزدی چند روز قبل در جریان 2حادثه رانندگی در شهر یزد دچار مرگ مغزی شدند. هرچند این حادثه خانواده این دو جوان را عزادار کرده بود اما آنها اعلام کردند حاضرند اعضای بدن عزیزان‌شان را به بیماران نیازمند اهدا کنند. به همین دلیل 2 کلیه این بیماران در استان یزد و 2کبد در بیمارستان شیراز به بیماران نیازمند اهدا شد. این نیت خیر خانواده این دو بیمار مرگ مغزی در حالی بود که امکان پیوند قلب فقط در تهران وجود دارد. در چنین شرایطی ماجرا به اورژانس هوایی گزارش و گروه ویژه‌ای برای انتقال قلب از یزد به تهران تشکیل شد.
پیش از این نیز قلب 2بیمار از رشت و یزد به تهران منتقل و به بیماران نیازمند پیوند زده شده بود اما این نخستین مرتبه‌ای بود که قرار بود 2قلب به‌طور همزمان به تهران منتقل شود. در این شرایط بود که ظهر دیروز تیم ویژه‌ای از گروه فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت با هواپیمای اختصاصی هواناجا، خود را به بیمارستان شهید رهنمون یزد رساندند و پس از جداسازی 2قلب، در کمترین زمان ممکن خود را به تهران رساندند و 2قلب به بیمارستان‌های امام خمینی و شهید رجایی منتقل و به 2بیمار که از مدت‌ها قبل در انتظار قلب بودند، پیوند زده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :