• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72001
+
-

طراحی پوستر با موضوع مبارزه با فساد

طراحی پوستر با موضوع مبارزه با فساد

دبیر اجرایی کارگاه پوستر و تبلیغات شهری در قزوین گفت: با طراحی پوسترهایی با موضوع مبارزه با فساد و در معرض دید قرار دادن آنها در مسیر تنویر افکار عمومی گامی موثر برداشته می‌شود. محمد رزاقی در گفت‌و‌گو با مهر بیان کرد: گروه هنری شهید تاج احمدی به صورت رسمی فعالیت خود را از آبان سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان انقلابی و دغدغه‌‌مند در قزوین و با نگاه کمک و حضور در فضاهای دغدغه‌‌مند موردنظر مقام مقام رهبری آغاز کرده است. 
وی ادامه داد: هنرمندان دور هم جمع شده‌اند تا با خلق آثار هنری در فضای رسانه‌ای در جبهه فرهنگی انقلاب به مسئولان فرهنگی کمک کنند. 

دبیر اجرایی کارگاه پوستر و تبلیغات شهری در قزوین افزود: در حال حاضر ۵۰ نفر از هنرمندان انقلابی شهر شناسایی شده‌اند و به عضویت گروه هنری شهید تاج احمدی قزوین درآمده‌اند. تعداد بسیاری از این هنرمندان در برنامه‌های گروه حضور و مشارکت دارند. رزاقی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵ نفر از هنرمندان گروه هنری شهید تاج احمدی در کارگاه تولید پوستر «هفت‌سنگ» حضور دارند و در طراحی اثر هنری و پوستر با محور مبارزه با فساد مشارکت دارند. وی گفت: با توجه به این‌که از سال گذشته مبارزه با رانت، اختلاس و فساد اقتصادی به صورت جدی در کشور مورد پیگیری رهبری و مسئولان قرار دارد ما نیز تصمیم گرفتیم یک مطالبه مردمی در این زمینه شکل بگیرد و هنرمندان انقلابی به کمک این جریان بیایند و به تولید پوستر «هفت‌سنگ» بپردازند. 

دبیر اجرایی کارگاه پوستر و تبلیغات شهری در قزوین خاطرنشان کرد: پوسترهای تولیدی در این کارگاه به صورت نمایشگاه در معابر عمومی و فضای مجازی منتشر می‌شود و در معرض دید و قضاوت شهروندان قرار می‌گیرد. یکی از موضوعات اصلی این آثار، زمین‌خواری در قزوین است که به عنوان مطالبه‌ای از سوی مردم مطرح می‌شود. رزاقی توضیح داد: این کارگاه زیر نظر مجتبی مجلسی، از اساتید برجسته گرافیک کشور، به مدت 3 روز با همکاری حوزه هنری، سازمان اوج و نهضت پوستر انقلاب برگزار می‌شود. 

وی افزود: تولید اثر کارگاه از ۱۶مردادماه آغاز شده است و تا ۱۸ مرداد سال جاری ادامه دارد. اعضای گروه هنری شهید تاج احمدی در آن فعالیت ایده‌پردازی و اجرای نهایی پوستر را دنبال می‌کنند. دبیر اجرایی کارگاه پوستر و تبلیغات شهری در قزوین یادآور شد: در انتخاب نام کارگاه تلاش کردیم با تعبیری هنرمندانه به موضوعی که دغدغه انقلابی شهر است یعنی فساد و زمین‌خواری هفت‌سنگان اشاره کنیم.  رزاقی با اشاره به نقش هنر در مبارزه با فساد گفت: همان‌گونه که هنر و هنرمندان در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته‌اند امروز نیز آثار هنری می‌تواند در شکل‌گیری حرکت‌های مثبت عدالت‌خواهانه، به نفع مستضعفان و مردم تاثیرگذار باشد. با راهنمایی دلسوزان انقلاب امیدواریم در این عرصه حرکت مثبتی شکل بگیرد. وی از رسانه‌ها نیز خواست با انعکاس این‌گونه برنامه‌های هنری در نشر آثار انقلابی و تاثیرگذار حمایت لازم را انجام دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید