• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71993
+
-

کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیبدار ماهنشان

کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیبدار ماهنشان

کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیبدار ماهنشان از برنامه‌های امسال دولت در این شهرستان است. به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان این مطلب در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ماهنشان گفت: از محورهای مهم و پیشران توسعه در این شهرستان توسعه صنایع دستی، تکمیل زنجیره‌های تولید، تغییر الگوی کشت، ساخت واحدهای بسته‌بندی و فراوری محصولات باغی و برند‌سازی این محصولات و توسعه کسب‌وکارهای خرد است. مجتبی نوری با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار با هدف رشد و توسعه متوازن در بخش‌های مختلف اظهار کرد: یکی از اهداف مهم طرح توسعه پایدار روستایی، ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.

وی همچنین در جمع دهیاران شهرستان ماهنشان با بیان این‌که در اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها ضمن صرفه‌جویی مالی و اعمال نظارت‌های لازم باید هزینه‌های صورت‌گرفته با بودجه تصویب‌شده دهیاری‌ها مطابقت لازم را داشته باشد، افزود: دهیاران باید انضباط مالی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان ماهنشان ادامه داد: دهیاران باید در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها رضایت اکثریت مردم را در نظر بگیرند و براساس نقشه طرح هادی اقدام کنند. نوری یادآور شد: سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان بیش از ۱۰۵ هزار مترمربع از محل قیر مشارکتی و اعتبارات دهیاری‌ها، آسفالت‌‌ریزی معابر در روستاهای شهرستان انجام شد. در سال جاری هم معابر چندین روستا با عقد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن در روزهای آینده آسفالت‌‌ریزی خواهند شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید