• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71982
+
-

حمایت از برنامه‌های رونمایی کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:  امکانات این اداره‌برای برگزاری برنامه‌های رونمایی کتاب  در اختیار فعالان فرهنگی  قرار می‌گیرد

فاطمه کاظمی | همدان ـ خبرنگار :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: از برنامه‌های رونمایی کتاب در شهر کتاب همدان حمایت می‌کنیم. احمدرضا احسانی در آیین رونمایی از کتاب آمادگی جسمانی بیان کرد: وظیفه ما در حوزه فرهنگ و ارشاد، حمایت از اهالی فرهنگ است. مخاطبان ما با مردم عادی تفاوت دارند چون هنر و زبان هنر مقدس است و به گفته جامعه‌شناسان زبان هنر، کارآمدترین زبان برای انتقال پیام است. هنرمند با خلق یک اثر می‌خواهد بخشی از مشکلات جامعه را به تصویر بکشد و یا چیزی را آموزش دهد یا دغدغه خود را اعلام کند و خلق این اثر زحمت زیادی دارد. خلق کتاب به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب جایگاه خاص خودش را دارد. 

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که در شهر کتاب برگزار می‌شود، افزود: مدتی است شاهد برنامه‌های رونمایی کتاب هستیم که حسین زندی، فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار، و دوستانش با هزینه شخصی در شهر کتاب برگزار می‌کنند. در این برنامه‌ها، چهره‌های ملی و استانی حضور پیدا می‌کنند و از این برنامه‌های مردمی حمایتی نمی‌شود. از این پس از امکاناتی که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است برای حمایت از این دوستان استفاده خواهیم کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی استان در اختیار این عزیزان است و با برنامه‌ریزی می‌توان از این دوستان حمایت کرد. این حمایت وظیفه قانونی و اخلاقی ماست تا در منطقه از همدان به عنوان یک برند فرهنگی نام برده شود. گفتنی است آیین رونمایی از کتاب «آمادگی جسمانی» که پوریا حصاری، امین کاویانی‌فرد و رضوان بختیاریان مولفان آن هستند، هفته گذشته با حضور امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، سعید خوشبخت رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، هادی سبزواری رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان و جمعی از فعالان فرهنگی استان برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید