• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71962
+
-

۱۷ حفار غیر مجاز در گیلان تحویل مرجع قضایی شدند

۱۷ حفار غیر مجاز طی روزهای اخیر در شهرستان‌های رودبار، املش و رودسر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: 6 نفر به اتهام حفاری غیر مجاز در محوطه باستانی سوسف رودبار دستگیر شدند.

 سرهنگ «علی گلپور» افزود: براساس تماس تلفنی مخبران محلی به مسئول پایگاه حفاظتی بره سر خورگام شهرستان رودبار مبنی بر این‌که افرادی ناشناس در حال حفاری برای به دست آوردن اشیای عتیقه در محوطه باستانی سوسف هستند، مسئول پایگاه ضمن هماهنگی با فرماندهی انتظامی بخش خورگام و با اخذ مجوز مقام قضایی وارد محل شده و پس از محاصره آنان با اقدامی غافلگیرانه، موفق به دستگیری 6 نفر شد.

وی اضافه کرد: متهمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و به اتهام حفاری غیر مجاز برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان رودبار ارجاع شدند.
گلپور گفت: 4 نفر نیز به اتهام حفاری غیر مجاز در ییلاقات شهرستان املش و 7 نفر به اتهام حمل غیر مجاز 2 دستگاه فلزیاب در بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر دستگیر شدند.

به گفته این مسئول، مجرمان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی‌های اولیه به اتهام حفاری، حمل و نگهداری غیر مجاز دستگاه فلزیاب برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید