• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71720
+
-

ماجرای دفن قرنطینه‌ای پسر خوزستانی

چند روز پیش ویدئو و مطلبی در فضای مجازی مبنی بر فوت یک خوزستانی بر اثر ابتلا به تب کریمه‌کنگو و دفن وی با شرایط قرنطینه‌ای منتشر شد اما مسئولان بهداشت استان این خبر را رد کردند

پیرو انتشار ویدئو و مطلبی در فضای مجازی مبنی بر فوت یک خوزستانی بر اثر ابتلا به تب کریمه‌کنگو و دفن وی با شرایط قرنطینه‌ای توسط کارشناسان بهداشت، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش ایسنا، دکتر «مهدی حسینی‌زاده» گفت: چهارشنبه گذشته (9 مردادماه) پسری 23 ساله ساکن کوت عبدالله با علائم درد شکم و بی‌حالی به بیمارستان سینای شهرستان کارون مراجعه کرد که بر اساس تشخیص احتمالی، تحت درمان‌ قرار گرفت و آزمایش‌های لازم نیز روی او انجام شد.

وی اظهار کرد: بر اساس شرح حال، معاینات و آزمایش‌های اولیه، یکی از تشخیص‌ها احتمال بیماری عفونی تب کریمه‌کنگو بود که علاوه بر آغاز درمان، نمونه آزمایش‌ها برای تحلیل دقیق‌تر به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد. حسینی‌زاده افزود: این بیمار روز شنبه (12 مردادماه) فوت کرد که به دلیل عدم وصول جواب آزمایش‌های تکمیلی از تهران، کارشناسان بهداشتی مجبور به دفن وی بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و به شکل قرنطینه‌ای شدند.

وی گفت: پس از دریافت جواب آزمایش‌های تکمیلی مشخص شد که این فرد به بیماری عفونی تب کریمه‌کنگو مبتلا نبوده است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه‌کنگو در خوزستان مشاهده نشده است. از هموطنان درخواست می‌شود به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار حوزه سلامت خوزستان را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید