• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71698
+
-

اختصاص تسهیلات برای مدارس کم‌برخوردار سمنان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری: ۱۲ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال از محل اعتبار تملک و دارایی استان برای توانمندسازی مدارس مناطق محروم اختصاص یافت

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: ۱۲ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال از محل اعتبار تملک و دارایی استان به آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص یافت.

«امیر بینایی» در نشست خبری مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی جوامع محلی نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و استانداری نیز برای تحقق این راهبرد اعتباراتی را در این زمینه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل فنی و حرفه ای، بهزیستی و فرهنگسرای امید خانواده برای اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی اختصاص یافته است.

بینایی اظهار کرد: سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در زمینه مسائل اجتماعی در نظر گرفته شد و به صورت شهرستانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد توزیع شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: کسب مهارت و توانمندی نقشی مهم در رونق تولید، اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار دارد و در جامعه فرهنگ مهارت‌آموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مهارت‌آموزی و توانمندسازی در راستای رویکردها و سیاست‌های اصلی دولت است و تحقق این راهبرد موجب آبادانی و نشاط‌آفرینی در جامعه می‌شود.


امسال ۲۴۲ نفر استخدام می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال برای تأمین نیروی انسانی، ۲۴۲ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

«محمد دستورانی» در این نشست افزود: سال گذشته ۳۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان سمنان شدند و بعد از گذراندن دوره آموزشی امسال مشغول به تدریس در مدارس استان می‌شوند.
وی بیان کرد: امسال ۴۳۵ معلم حق‌التدریسی بدون آزمون پیمانکاری می‌شوند.

دستورانی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال از پاداش فرهنگیان مربوط به سال ۹۷ در ۲ نوبت در نیمه دوم مرداد و شهریور پرداخت می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه درآمد اختصاصی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و سال گذشته درآمد اختصاصی این اداره کل ۴۰ درصد افزایش یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید