• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71688
+
-

ساوه میزبان همایش شعر عاشورایی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: این شهرستان نیمه شهریور امسال میزبان همایش شب شعر عاشورایی منطقه ۶ کشور است.

«حسین محمودی فر» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: فراخوان این همایش برگزار شده و شاعران 5 استان مرکزی، قم، قزوین، همدان و البرز سروده‌های خود را در این رخداد ادبی، عاشورایی ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: تجلیل و تکریم از مقام والای سالار شهیدان و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، بهبود سطح کیفی شعر آیینی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش شعر منطقه‌ای است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه اظهار کرد: اشعاری که در این همایش شرکت داده می‌شود باید در موضوع‌های مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا، تجلی ولایتمداری در عاشورای حسینی، حضرت علی اصغر(ع)، سند مظلومیت و سازش ناپذیری با کفر و نفاق به تأسی از مکتب عاشورا سروده شود.
محمودی فر آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه همایش پنجم مهر عنوان کرد.

وی گفت: ذکر مشخصات سراینده، نشانی و تلفن تماس برای شرکت در این همایش ضروری است. ضمن این‌که آثار ارسالی باید در صفحات به ابعاد آ۴ تایپ یا کاملا خوانا باشند و هر شاعر می‌تواند حداکثر 3 اثر ارسال کند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: به نفرات اول تا سوم این همایش شعر به ترتیب علاوه بر اهدای تندیس و لوح سپاس مبلغ ۱۰، 8 و ۶ میلیون ریال اعطا می‌شود و به 5 اثر برگزیده هیأت داوران نیز هرکدام 4 میلیون ریال به علاوه لوح سپاس اهدا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید