• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71659
+
-

صدور پروانه ساخت برای خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در مرکزی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: 2230 پروانه ساخت مسکن شهری و روستایی این استان که در سیلاب بهار امسال تخریب شده بودند صادر شد. 

به گزارش ایرنا، «داود غیاثی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بخش عمده‌ای از این پروانه‌های ساخت منجر به انعقاد قرارداد با بانک شده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند. وی ادامه داد: عملیات ساخت ۵۰۰ واحد از مجموع پروانه‌های صادر شده آغاز شده، ۴۰۰ واحد در شرایط آرموتور بندی هستند و ۱۰۰ واحد نیز اسکلت سازه را تکمیل می‌کنند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی بیان کرد: سهمیه این استان در مرحله نخست پرداخت خسارت به خانه‌های تخریب شده شهری و ۲۵۰ واحد مسکونی با ۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض است که تاکنون ۱۳۰ پروانه ساخت صادر شده است. 

غیاثی اضافه کرد: سهمیه پرداخت خانه‌های روستایی تخریب شده نیز 1550 واحد با ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بود که تا 2100 پروانه صادر شده و از این تعداد نیز ۹۵ درصد منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.  

وی سهمیه استان مرکزی در پرداخت هزینه تعمیرات خانه‌های روستایی و شهری در استان را ۱۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات این بخش نیز ۱۵۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال بلاعوض بود که تاکنون ۱۳۵ پرونده عقد قرارداد شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید