• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71651
+
-

ساخت نخستین باغ ایرانی در دیار صد دروازه

بخشی از پارک بزرگ جنگلی دامغانپارک دانشجو برای ساخت این باغ و بنای یادمان منوچهر دامغانی، شاعر بزرگ این شهر، در نظر گرفته شد

شهری
ساخت نخستین باغ ایرانی در دیار صد دروازه

شهردار دامغان از آغاز مراحل ساخت نخستین باغ ایرانی استان سمنان در این شهرستان با محوریت یادمان منوچهری دامغانی، طبیعت سرای بزرگ ایران زمین به همت یک خیر دامغانی خبر داد.

به گزارش تسنیم، «مسلم نصرتی» با اشاره به طراحی بنای یادمان و مجسمه منوچهری دامغانی، شاعر قرن پنجم هجری قمری که به بزرگ‌ترین طبیعت سرای ایران زمین شهره است به دست توانمند استاد محمود فرشچیان در سال 96 و به درخواست شهرداری دامغان افزود: با مشورت و بررسی انجام شده توسط گروه‌های مهندسی صاحب تجربه در ساخت باغ‌های ایرانی در کشور سرانجام بخشی از پارک بزرگ جنگلی شهرستان دامغان(پارک دانشجو) برای ساخت این باغ فاخر و بنای یادمان این شاعر بزرگ دامغانی در نظر گرفته شد.

شهردار دامغان با اشاره به اعلام آمادگی یکی از خیران دامغانی برای ساخت این باغ، پیش‌بینی اعتبار و انجام مراحل اداری آن در شورای اسلامی شهر دامغان بیان کرد: کار ساخت مجسمه منوچهری دامغانی براساس طرح استاد محمود فرشچیان توسط هنرمند دامغانی در مراحل پایانی خود قرار دارد و کار ساخت باغ ایرانی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به ساخت این باغ بزرگ ایرانی در مساحتی نزدیک به 5/18 هکتار از مجموعه 40 هکتاری پارک دانشجوی دامغان بیان کرد: این مجموعه فاخر علاوه بر بزرگداشت نام منوچهری دامغانی، شاعر بزرگ این دیار کهن به عنوان جاذبه بزرگ گردشگری شهرستان و حتی استان سمنان نیز مطرح شود.

شهردار دامغان از این باغ بزرگ ایرانی به عنوان یک پروژه عظیم فرهنگی یاد کرد که نظیر آن در استان سمنان وجود ندارد و در ادامه گفت: در مرکز میدان مفاخر مجسمه منوچهری دامغانی نصب خواهد شد و در آینده تندیس دیگر مفاخر این دیار کهن بر گرداگرد آن نصب می‌شود. همچنین ساخت کوشکی مطابق با معماری باغ‌های ایرانی، مسیر مفرح پیاده‌روی و یادمان اصلی منوچهری دامغانی از جمله بخش‌های این باغ فاخر ایرانی است که مراحل طراحی آن به پایان رسیده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید