• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71650
+
-

اصفهان ۶۰ هزار خانه خالی دارد

در استان
اصفهان ۶۰ هزار خانه خالی دارد

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ و در اصفهان ۶۰ هزار خانه خالی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، «زهرا سعیدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز جوانان به مسکن بر ضرورت تصمیم‌گیری مسئولان امر در این ارتباط تاکید کرد.

وی درباره لایحه مالیات بر عایدی مسکن که در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون این طرح در ۱۷۰ کشور جهان در حال اجراست و انجام آن در کشورمان می‌تواند مفید و موثر باشد.
وی با بیان این‌که سرمایه باید در راستای تولید به کار گرفته شود، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی در سال‌های گذشته عده‌ای سوءاستفاده‌گر را بر آن داشت که سرمایه‌ها را در ساخت مسکن صرف کنند و با این حال شمار زیادی از این خانه‌ها خالی است، به این معنا که مبالغ کلان بی‌فایده‌ای در بخشی هزینه شد که تولید و اشتغال را در پی نداشته است.

یک سال قبل نمایندگان مجلس طرح «الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم با هدف مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن» را با ۱۱۷ امضا به هیات رئیسه مجلس ارائه کردند.
این طرح شهریور ۹۷ یعنی همزمان با اوج دوره رونق معاملات و البته اوج‌گیری رفتارهای سوداگرانه در بازار مسکن در مجلس ارائه شد، اما بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس طولانی شد و در دی ماه ۹۷ بود که بررسی جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی آغاز شد. اما این بررسی نیمه‌کاره ماند چراکه دولت اعلام کرد قصد دارد لایحه‌ای در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه ارائه کند و مالیات مذکور در بخش مسکن را ذیل این لایحه بگنجاند بنابراین این موضوع از دستور کار و برنامه‌های دولت و مجلس خارج نشده است.

سعیدی درباره برخی از طرح‌های آبی در منطقه تصریح کرد: طرح بن- بروجن که ۹۰ درصد پیشرفت داشته و با پیگیری‌های فراوان متوقف شده است، همچنین اجازه انتقال آب از سمیرم به رفنسجان را نخواهیم داد.
وی درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان و قانون اظهار کرد: در این قانون نباید تبعیضی وجود داشته باشد و صدور مجوزهای خاص برای برخی افراد صحیح نیست. همچنین اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نماینده مبارکه در مجلس تصریح کرد: پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران و مسائلی از این دست برای این قشر پرتلاش و موثر جامعه هستیم.
این نماینده مجلس درباره تلگرام و استفاده گسترده از آن با وجود فیلترینگ خاطرنشان کرد: فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی درباره این شبکه اجتماعی و دیگر شبکه‌های داخلی و خارجی پیگیری لازم را انجام می‌دهد و نتایج آن اعلام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید