• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70041
+
-

درخواست پدر برای قصاص پسر

درخواست پدر برای قصاص پسر


تحقیقات در پرونده قاچاقچی حبس ابد که همسرش را هنگام ملاقات در زندان به قتل رسانده بود تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد. در این پرونده پدر قاتل که قیم فرزند صغیر اوست، به‌عنوان یکی از اولیای دم خواستار قصاص پسرش شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ٢١ فروردین‌ماه امسال در یکی از زندان‌های کرج رخ داد. ماجرا از این قرار بود که مردی 33ساله هنگام ملاقات با همسرش او را با جسم نوک تیزی به قتل رسانده و بعد با کش شلوار خودش را به دار آویخته بود؛ اما کمی بعد وقتی نگهبانان زندان وارد اتاق شدند زن و مرد جوان را به بهداری زندان منتقل کردند. زن جوان فوت شده بود اما مرد زندانی زنده بود که پس از مداوا به اداره آگاهی تهران انتقال یافت. او در بازجویی‌های اولیه به قتل همسرش اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات خانوادگی اعلام کرد. او از ٥ سال قبل به اتهام قاچاق مواد‌مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بود اما 7‌ماه پیش از قتل همسرش عفو شامل حالش شده و از چوبه دار رهایی یافته بود. این متهم در آخرین دفاع، انگیزه‌اش را نفرت از همسرش عنوان کرد و گفت: همسرم همیشه پشت سرم بدگویی می‌کرد و اصلا به من اهمیتی نمی‌داد. هرچه می‌گفتم، خلافش را انجام می‌داد تا اینکه تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. چند روز قبل از حادثه به او زنگ زدم و گفتم قصد خودکشی دارم. او هم وقت ملاقات گرفت و من هم پس از دیدن او نقشه قتل را اجرا کردم و قصد داشتم جان خودم را هم بگیرم اما زنده ماندم.
پس از تکمیل تحقیقات از متهم، اولیای دم که پدر و مادر مقتول و قیم پسر ١٠ ساله متهم بود در دادسرا جنایی تهران حاضر شدند. قیم پسر متهم که سرپرستی او را به‌عهده گرفته است پدر قاتل است که به‌عنوان ولی دم برای پسرقاتلش درخواست قصاص کرد. از سوی دیگر پدر و مادر مقتول هم خواستار قصاص دامادشان شدند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم به‌زودی پای میز محاکمه برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید