• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70009
+
-

کرمانشاه صاحب «کافه‌کتاب» شد

«کافه‌کتاب» به عنوان پاتوقی برای کودکان و نوجوانان کتابخوان در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کرمانشاه افتتاح شد

اخبار کرمانشاه
کرمانشاه صاحب «کافه‌کتاب» شد

«کافه‌کتاب» محلی برای پاتوق کودکان و نوجوانان کتابخوان در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کرمانشاه با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان در کرمانشاه افتتاح شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در حاشیه افتتاح «کافه‌کتاب»، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس کودکان و نوجوانان با کتاب را از اهداف راه‌اندازی کافه‌کتاب در کانون پرورش فکری دانست و گفت: انس با کتاب باید از دوران کودکی در افراد ایجاد شود تا فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

«مهناز فتاحی» افزود: کودکان و  نوجوانان عضو کانون به همراه والدین خود می‌توانند در کافه‌کتاب به کتابخوانی بپردازند و به صورت گروهی و جمعی کتابخوانی کنند.  به گفته او، این پاتوق فرهنگی محل برگزاری جلسات انجمن ادبی کانون است و در آن کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه مربی شعر و داستان بخوانند. «خانه نجوم» نیز با حضور خبرنگاران در مرکز شماره 2 آفرینش کانون پرورش فکری استان افتتاح شد. 

به گفته فتاحی، این خانه مجهز به دستگاه‌های مرتبط با حوزه نجوم مانند تلسکوپ است و کودکان و نوجوانان می‌توانند با حضور در این خانه به رصد ستاره‌ها بپردازند.  وی اظهار کرد: خانه نجوم مربی مخصوصی دارد که علم نجوم را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد و با استفاده از دستگاه‌های موجود به رصد ستاره‌ها و اجرام آسمانی می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه ایجاد فضای شاد و نشاط برای کودکان و نوجوانان را از جمله اهداف اجرای برنامه‌های کانون دانست و گفت: آموزش‌های کانون به صورت غیرمستقیم است و ما در قالب اجرای برنامه‌های مختلف آموزش‌های لازم را به کودکان و نوجوانان می‌دهیم. فتاحی با بیان این‌که قبلا سقف سنی برای عضویت در کانون 18 سال بود، افزود: افراد زیادی تمایل داشتند که بیش از این سن در کانون فعالیت داشته باشند که این سقف سنی را به 25 سال افزایش دادیم و افراد 18 تا 25 سال را به عنوان عضو ارشد می‌پذیریم.

او در ادامه به آغاز برگزاری بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده ساختنی است» نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در استان‌ها در 2 بخش قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای و آثار صحنه‌ای آغاز شده که علاقه‌مندان می‌توانند آثار را به کانون پرورش فکری و یا از طریق سایت اینترنتی جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، مهلت ارسال آثار در بخش صحنه‌ای تا 10 شهریور و در بخش قصه 90 ثانیه‌ای تا 10 مهرماه است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین به برگزاری جشنواره نیایش در استان نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در هفته پایانی آبان‌ماه برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های شاخص آن شادپیمایی عروسک‌هاست.  فتاحی از تلاش رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های کانون در استان قدردانی کرد و افزود: برای تقویت و ترویج فرهنگ به کار رسانه‌ای بیشتری نیاز داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید