• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70001
+
-

سد میمه؛ چشم‌انتظار اعتبار

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: برای تکمیل شبکه سد میمه در شهرستان دهلران هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. به گزارش ایرنا، «علی پوراحمد» در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های آب منطقه‌ای ایلام که با حضور فرماندار دهلران و جانشین مدیر آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور در محل شبکه سد میمه دهلران برگزار شد، بیان کرد: شبکه سد میمه از پیشرفت 76 درصدی برخوردار است.

وی افزود: این شبکه 4 هزار هکتار تحت پوشش دارد و قرار است از سد میمه و سامانه گرمسیری آبگیری کند. پوراحمد با اشاره به 100 میلیارد ریال طلب پیمانکار این پروژه و 100 میلیارد ریال طلب پیمانکار سد میمه ابراز امیدواری کرد که با تزریق اعتبار، زمینه تسریع این 2 پروژه و سامانه گرمسیری فراهم شود.


گشایش اعتبار سد میمه

فرماندار دهلران هم بر ضرورت تکمیل پروژه‌های آب منطقه‌ای و کشاورزی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به این‌که تامین آب شبکه سد میمه از محل سامانه و سد میمه پیش‌بینی شده است، انتظار داریم از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی گشایشی در روند تسریع این 2 پروژه حاصل شود.

«مجید عسگری» با اشاره به نقش ایجاد فرصت‌های اقتصادی در توسعه ادامه داد: در این شهرستان مرزی زمینه برای توسعه در حوزه آب و کشاورزی فراهم است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز انجام شده است. وی اظهار کرد: آنچه از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند، تزریق اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌ها به منظور ایجاد اشتغال و افزایش سطح زیر کشت و تولید است. عملیات اجرایی سد میمه روی رودخانه میمه در بخش مرکزی سال 89 شروع شده و است. این سد 80 میلیون متر مکعب حجم ذخیره آب دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید