• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69958
+
-

مرگ کلاغ‌ها در قم بر اثر بیماری بوده است

مدیر کل دام‌پزشکی قم گفت: احتمال می‌رود مرگ چند کلاغ که در چند روز گذشته در بوستان غدیر قم رخ داده، بر اثر مسمومیت یا ابتلا به بیماری ویروسی بوده باشد.

«مهدی رفیعی محمدی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: حادثه‌ای مبنی بر تلفات حدود ۳۰ قطعه کلاغ در بوستان غدیر قم گزارش شد که کارشناسان دام‌پزشکی به همراه کارشناسان سازمان محیط‌زیست برای بررسی دقیق‌تر علت این مسأله در محل حاضر شدند.
وی اضافه کرد: برای تشخیص علت مرگ کلاغ‌ها نمونه‌برداری از چند قطعه کلاغ صورت گرفت و به آزمایشگاه ارسال شد. رفیعی یکی از علت‌های احتمالی مرگ کلاغ‌ها را ابتلا به بیماری ویروسی عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر با توجه به این‌که این حادثه در نقطه خاصی از بوستان غدیر رخ داده است، مرگ کلاغ‌ها بر اثر مسمومیت دور از انتظار نیست. 

وی با بیان این‌که حادثه مشابهی از دیگر نقاط استان گزارش نشده است از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده حوادث مشکوک، مراتب را به شماره ۱۵۱۲ دام‌پزشکی اطلاع دهند. مدیر کل دام‌پزشکی قم تأکید کرد: تردد و استقرار در بوستان غدیر هیچ منعی ندارد و با توجه به این‌که در نقطه خاصی این حادثه رخ داده، خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید