• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69689
+
-

۹٦ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان آبی می‌شود

استاندار: بعد از 2 سال پیگیری، موفق به دریافت تخصیص آب برای این مقدار زمین کشاورزی شدیم

خبر
۹٦ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان آبی می‌شود

استاندار کردستان اعلام کرد که بعد از 2 سال پیگیری موفق به دریافت تخصیص آب برای 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان از وزارت نیرو شدیم. به گزارش ایسنا «بهمن مرادنیا» در همایش فرمانداران تابعه کردستان با بیان این‌که بهره‌مندی از منابع آب استان در درجه اول حق مردم منطقه است، افزود: اجرای این میزان تخصیص و تبدیل زمین‌های کشاورزی دیم به آب اعتباری معادل 7 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در این راستا نیز این امر به دفتر رهبر معظم انقلاب برای کمک منعکس شده است.  وی افزود: بی‌گمان تبدیل ۹۶هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تحول شگرفی در کشاورزی و درآمد خانوارهای کردستانی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول در ادامه بر حفظ جایگاه و منزلت فرمانداران به عنوان نماینده حاکمیت در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران کل باید با هماهنگی فرمانداران در شهرستان‌ها حضور یابند و با آنان جلسات مشترک برای رفع مشکلات برگزار کنند.  مرادنیا با بیان این‌که در استان انتقادهایی درباره حمایت نکردن از سرمایه‌گذاران مطرح است، گفت: این فضا در استان باید شکسته شود و فرمانداران در شهرستان‌ها باید به این موضوع به طور جدی وارد شوند.  استاندار کردستان عدم انعکاس خدمات دولت را یکی از نقاط ضعف در کشور و استان ارزیابی و اظهار کرد: بخشی از علل به وجود آمدن ناامیدی در بین مردم به ضعف اطلاع‌رسانی برمی‌گردد که باید اصلاح شود.

وی جشن‌های نوروز، کنگره ۵۴۰۰ شهید و کنگره مشاهیر کُرد را 3 برنامه فاخر استان از آغاز سال دانست و افزود: کنگره مشاهیر کُرد بازتاب گسترده‌ای در سطح ملی داشت‌ و واکنش مثبت مقامات ارشد کشور را نیز به دنبال داشت.  مرادنیا به فرمانداران یادآوری کرد که برای ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به گسترش ورزش‌های همگانی را مدنظر قرار دهند.

 استاندار اظهار کرد: برخی پروژه‌ها در شهرستان‌ها برای به نتیجه رسیدن نیازمند بازدید مداوم هستند؛ برای نمونه سالن ورزشی 6 هزار نفری گولان سنندج است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و در نیمه دوم سال در تلاشیم یک مسابقه بین‌المللی را نیز میزبانی کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید