• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6963
+
-

تأکید دوباره بر خروج دولت از سهام خودروسازان

درست 2هفته سپس از آنکه عرضه بلوک سهام ایران‌خودرو در بورس تهران با شکست مواجه شد، مدیران بلندپایه صنعت خودرو بر لزوم خروج دولت از ساختار مالکیت خودروسازان تأکید کردند.

به گزارش همشهری، قرار بود 2هفته پیش یعنی در روز 11بهمن یک بلوک 15.8درصدی از سهام ایران‌خودرو در بورس عرضه شود اما در روز عرضه، سازمان بورس اعلام کرد که صلاحیت متقاضی خرید را تأیید نکرده است. حال 2هفته پس از آن ماجرا مدیرعامل ایران‌خودرو با تأکید بر این نکته که برای عرضه سهام ایران‌خودرو آماده هستیم، در پاسخ به این پرسش که این سهم چه زمانی عرضه می‌شود، افزود: ما همیشه آمادگی داریم که سهام را عرضه کنیم، بنابراین نخستین خریداری که پیدا شود یا درصورتی‌که صلاحیت متقاضی فعلی خرید تأیید شود، سهام را عرضه می‌کنیم.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین همایش بین‌المللی خودروی ایران گفت: از ورود هر نوع سرمایه‌گذاری بالای ۵۰ درصد به شرط تحقیق و توسعه، صادرات و آموزش استقبال می‌کنیم. او تأکید کرد: آماده پذیرش سهامداران خارجی با سهام بیش از ۵۰ درصد هستیم. در این میان هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو هم، خصوصی‌سازی را راه نجات صنعت خودروی ایران اعلام کرد و خواستار آن شد تا موانع موجود بر سر راه خصوصی‌سازی‌ برداشته شود. 

پس از آنکه عرضه بلوک 15.8درصدی سهام ایران‌خودرو در بورس به‌دلیل رد صلاحیت متقاضیان خرید شکست خورد، شایعات بسیاری درباره دلایل این ماجرا در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد. اما دیروز هاشم یکه‌زارع به صراحت اعلام کرد: چنانچه امروز 3 سرمایه‌گذار صندلی‌های مدیریت ایران‌خودرو را در اختیار گرفته و 3سرمایه‌گذار دیگر صندلی‌های مدیریت سایپا را در اختیار بگیرند، به نفع کشور خواهد شد. مدیرعامل ایران‌خودرو برای تأکید بر صحت موضع خود حتی سوگند هم خورد و گفت: به‌والله قسم خصوصی‌سازی‌ به نفع صنعت خودرو است. به گزارش خبرنگار خودرونگاران، هاشم یکه‌زارع خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس بر خصوصی‌سازی‌ صنعت خودرو تأکید می‌کنند که صحبت درستی است، من هم معتقدم خصوصی‌سازی‌ صنعت خودرو را نجات می‌دهد، پس لطفا مانع ایجاد نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید