• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69463
+
-

خبر خوش استاندار برای کالپوشی‌ها

استاندار سمنان از اعلام نظر پژوهشکده بنیاد مسکن کشور در مورد جانمایی جدید روستای حسین‌آباد کالپوش تا چند روز آینده خبر داد و گفت: براساس توافق‌های صورت‌گرفته عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی جدید باید تا 15 روز آینده آغاز شود. 

به گزارش ایسنا، «علیرضا آشناگر» در جلسه شورای مدیریت بحران استان با اشاره به مشکلات مردم روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش اظهار کرد: کار طراحی روستا به محض اعلام نظر پژوهشکده در دستور کار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد. وی با بیان این‌که ساخت خانه‌های مسکونی تخریبی این روستا باید در زمان مقرر انجام شود اضافه کرد: بارندگی‌ها و سیلاب‌های آغازین امسال در استان سمنان، بیشترین خسارت را در 2 روستای حسین‌آباد کالپوش و تلوبین برجای گذاشتند که این خسارات بر اثر رانش زمین به دلیل بارش بیش از حد باران و برف اتفاق افتاد. 

وی با بیان این‌که بررسی علل بروز این خسارات و علت‌یابی آن همچنان در حال انجام است ادامه داد: در این روستاها خسارات جانی نداشتیم. خسارات مالی قابل جبران است و با تلاش مسئولان مربوطه به زودی این اتفاق هم خواهد افتاد.  آشناگر با اشاره به برخی موانع و مسائل حقوقی در خصوص تامین و جانمایی مکان برای بازسازی و جابه‌جایی این روستاها به فرایند طولانی شدن جانمایی این 2 روستای آسیب‌دیده پرداخت و ادامه داد: تلاش‌ها بر این بوده تا ‌مکانی که مورد توافق بنیاد مسکن و همه اهالی باشد انتخاب شود. 

ضمن این‌که توان‌ مالی مردم نیز باید درنظر گرفته می‌شد. وی آغاز عملیات اجرایی را منوط به اعلام نظر پژوهشکده بنیاد مسکن دانست و گفت: سقف زمانی برای ارائه نظر پژوهشکده هم از زمان حضور در منطقه تا یک هفته‌ بود که قاعدتا براساس آن باید تا چند روز آینده نتیجه مطالعات ارائه و بلافاصله پس از حصول نتیجه پژوهشکده، بنیاد مسکن طراحی روستا در دستور کار قرار گیرد.
استاندار با بیان این‌که توافق شده در 15 روز آینده عملیات اجرایی شروع شود اضافه کرد: ساخت منازل مسکونی تخریبی روستا باید در زمان مقرر توافق‌شده آغاز شود. 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان بیان کرد: در تلاشیم که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی را در این ‌مرحله در زمین در نظر گرفته شده این روستا احداث کنیم و بخشی از لوازم ‌اولیه زندگی خانواده‌های آسیب‌دیده نیز تأمین ‌خواهد شد. 
وی از در دستور کار قرار گرفتن اعطای تسهیلات برای بازسازی و نوسازی منازل تعمیری آسیب دیده این روستا خبر داد و گفت: مرمت منازل آسیب‌دیده نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :