• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69458
+
-

مدارس خمین ۱۷۴ معلم می‌خواهند

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: کمبود ۱۷۴ معلم در همه مقاطع تحصیلی مختلف چالشی جدی برای نظام آموزشی این شهرستان در سال تحصیلی پیش رو است. 

«عبدالرضا پیرحسین‌لو» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: عمده کمبود معلم در نظام آموزشی خمین مربوط به مقطع ابتدایی است و با توجه به شیب تند بازنشستگی نیروهای شاغل باید راهبردی در مهار چالش‌های احتمالی اندیشیده شود. وی اظهار کرد: ۲۵ درصد از نیروهای بازنشسته در این شهرستان مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم دارند و به‌کارگیری آنها در مدارس طبق قانون ممنوع است.  

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین بیان کرد: استخدام معلم براساس ماده ۲۸، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و معلم‌های بازنشسته دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، اضافه‌کاری معلمان و نیروهای حق‌التدریس از راهکارهایی است که برای عبور از این مشکل در خمین اندیشیده شده است.

  پیرحسین‌لو اظهار کرد: 7800 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 5500 دانش‌آموز در متوسطه اول و 5300 دانش‌آموز در متوسطه دوم و هنرستان‌های خمین به تحصیل اشتغال دارند. وی یادآوری کرد: 1500 نوآموز پیش‌دبستانی نیز در ۶۴ مرکز پیش دبستانی این شهرستان آموزش می‌بینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید