• پنج شنبه 11 بهمن 1403
  • الْخَمِيس 30 رجب 1446
  • 2025 Jan 30
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69435
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2Kyv
+
-

اعلام اسامی دلالان مسافر به دادستانی مهران

گزارشی با عنوان «‌مسافرفروشی در مرز مهران» با موضوع دریافت کرایه‌های سنگین از مسافران در این مرز، در تاریخ 10 تیر در صفحه ایرانشهر منتشر شد. روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ و‌نقل جاده‌ای وزارت راه ‌و شهرسازی درباره برخورد با چنین تخلف‌هایی اعلام می‌کند: «میزان کرایه مصوب مسیرهای مختلف در پایانه‌های مرزی در معرض دید عموم قرار دارد و با توجه به این‌که اغلب مسافران عراقی مایل هستند به صورت دربستی ناوگان را کرایه کنند، در بیشتر مواقع کرایه به صورت توافقی پرداخت می‌شود و هیچ اجباری از سوی رانندگان و شرکت‌های مسافری بخش عمومی مبنی بر دریافت کرایه اضافی وجود ندارد. 
البته برخی از ناوگان پلاک شخصی موجب بی‌نظمی در شهر مهران شده‌اند که باید اداره‌هایی چون نیروی انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در این باره برخورد کنند. با این وجود اگر شکایتی درباره تخلف رانندگان بخش عمومی و شرکت‌های حمل ‌و نقل با ارائه مدارک و مستندهای لازم توسط اداره کل استان دریافت شود، با قید فوریت و حساسیت در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی و با متخلفان برخورد می‌شود. 

دلالی مسافر هم فعالیتی غیرمجاز است و اسامی برخی از افرادی که اقدام به دلالی می‌کنند به دادستانی شهرستان مهران ارائه شده است که جمع‌آوری آنها باید از سوی ارگان‌های ذی‌ربط صورت گیرد. 
درباره موضوع فروش بین‌راهی مسافر هم به استحضار می‌رساند در برخی موارد در بین مسیر و خارج از پایانه مرزی مهران و به دور از دید شرکت‌های مسافربری و کارکنان اداره کل استانی، رانندگانی اقدام به جابه‌جایی مسافران از یک خودرو به خودروی دیگر و دریافت وجوهی از خودرو دوم می‌کنند. به همین دلیل قرار شده است اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان ایلام نظارت بیشتر و موثرتری را در این باره اعمال کنند و اگر در این مورد گزارشی مکتوب، حضوری یا از طریق سامانه‌های 141 دریافت شود، موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و نتیجه به مسافر اعلام می‌شود. 
با توجه به موضوع مطرح‌شده در گزارش مورد نظر درباره ورود مسافران عراقی از پایانه مرزی مهران، با توجه به این‌که مبالغ مربوط به دریافت روادید با توافق دو کشور حذف شده است، مطابق آمارهای موجود حدود 15 درصد افزایش تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته است. اگر شرکت‌ها و رانندگان مسافربری عمومی درباره دریافت کرایه اضافی و تکریم مسافران مرتکب تخلف شوند، مسافران می‌توانند مورد تخلف و شکایت را از طریق سامانه راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان ایلام و یا مدیریت پایانه مرزی مهران ارائه کنند تا موضوع در اسرع وقت رسیدگی و اقدام لازم انجام شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید