• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69385
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


فرش قرمز برای انتخابات
بهزاد نبوی، چهره شاخص اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم که خود در انتخابات مجلس هفتم زیر تیغ ردصلاحیت شورای نگهبان رفته است، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد. نبوی گفته: «حاکمیت باید شرایطی فراهم کند‌ تا انتخابات پرشور داشته باشیم. آقای کدخدایی باید بفهمد که در این دوره برای حضور مردم در انتخابات لازم است فرش قرمز پهن کند. باید بداند که این یک تصمیم شخصی ایشان و یا حتی شورای نگهبان نیست، بلکه تصمیم حاکمیت برای حفظ نظام، کشور و امنیت ملی است.» عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان چندی پیش در واکنش به انتقادات اصلاح‌طلبان از روند بررسی صلاحیت‌ها، گفته بود: «ملاک شورای نگهبان اجرای مرّ قانون است و شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند.»

شاجا تیپ لاریجانی را قبول نمی‌کند
محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با نامه نیوز، درباره عملکرد «شاجا»(شورای ائتلاف جریان اصولگرایی) گفت: نقد ما این است که اینها یکسری از نیروهای اصولگرا را که الان می‌خواهند با دولت کار کنند، کمتر قبول دارند. مثل تیپ آقای لاریجانی که بالاخره کاملا در جریان اصولگرایی تعریف می‌شود. ولی اینها از آن طیف دعوت نکردند. باهنر درباره حضور جبهه پایداری در شاجا هم گفته: اگر پایداری فکر کند که خودش جدا یک مغازه باز کند، مثلا می‌تواند توفیق داشته باشد، حتما به جریان اصولگرایی ضربه می‌زند ولی نتیجه‌اش هم توفیق پایداری نخواهد بود.

منافقین منشأ نفاق در فضای مجازی
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از منافقین در جنگ شناختی بهره می‌گیرند، گفت: بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از نفرت، توهین و استهزا‌‌ست، از سوی همین منافقین، آن‌هم با اکانت‌های فیک بارگذاری می‌شوند. به گزارش فارس، سردار جلالی با بیان اینکه مقابله با «نفاق جدید در فضای مجازی» سخت‌تر از «عملیات مرصاد» است، افزود: بسیاری از جریان‌های خبری در فضای مجازی که ضدنظام و ضدانقلاب است، ریشه در عملیات‌های روانی منافقین دارد که اساس آن برپایه «دروغ» است.

20 درصد؛ سهم شورای نگهبان از نارضایتی‌ها
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره مسائل مختلف با اعتمادآنلاین گفت‌وگو کرده است. وی درباره سهم شورای نگهبان در ایجاد نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌ها، گفته: «چرتکه ندارم اما سهم قصور شورای نگهبان از نارضایتی‌های موجود از مجلس، 20درصد است.» وی درباره نحوه بررسی صلاحیت تعدادی از اعضای شورای نگهبان برای مجلس خبرگان هم گفته: «صلاحیت آیات  عظام جنتی، مومن، لاریجانی و دیگر فقهای شورای نگهبان برای انتخابات خبرگان در شورای نگهبان و بدون حضور خودشان بررسی می‌شود.» کدخدایی درباره شائبه حمایت اعضای شورای نگهبان از احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم نیز گفته: «اگر 6، 7نفر در انتخابات 88 از یک کاندیدای خاص حمایت کردند، چرا آقایان موسوی و کروبی تأیید شدند؟»

تکذیب تورگردی استانداران در اروپا
سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با رد ادعای تورگردی استانداران در اروپا گفت: نماینده مطرح‌کننده این موضوع تأکید کرده که هیچ مصداقی در این خصوص درباره استانداران ندارند و سخنانشان به‌طور کلی بیان شده است. او در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه سفرهای خارجی در کمیته ویژه‌ای در وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در اجرای دستور ریاست‌جمهوری مبنی بر کاهش سفرهای خارجی مسئولان دولتی و با تأکید وزیر کشور، هدفمندسازی سفرها با رویکرد کاهش هزینه‌ها در عین حفظ و ارتقای دستاوردهای ملی در مراودات بین‌المللی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید