• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69359
+
-

رد پای کولاکوویچ در قهرمانی تیم والیبال جوانان

رد پای کولاکوویچ در قهرمانی تیم والیبال جوانان

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران که 2روز پیش در بحرین قهرمان مسابقه‌های قهرمانی زیر 21ساله‌های جهان شد، یک ایرانی به نام بهروز عطایی است. عطایی 2سال قبل‌تر هم با تیم جوانان به مسابقه‌های قهرمانی زیر 21ساله‌های جهان رفته اما نتیجه‌ای بهتر از پنجمی به‌دست نیاورده بود.اما آیا این دستاورد تاریخی را فقط باید به نام او نوشت؟
تقریبا تمام بازیکنان اصلی تیمی که عطایی به بحرین برده بود، 2سال پیش در مسابقات زیر 17ساله‌های جهان قهرمان شده بودند. اعضای آن تیم امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین توخته، محمدحسین راستی، مهدی جلوه، احسان دانش‌دوست، مهران فیض امام‌دوست، حسین سلیمان اهری، محمدرضا حضرت‌پور و عرفان غلامی‌پور بودند. 11نفر از این فهرست 12نفره 2سال بعد در تیمی بازی کردند که سزاوارانه برزیل را در نیمه‌نهایی و ایتالیا را در فینال مسابقه‌های قهرمانی زیر 21ساله‌های جهان شکست داد.
پس از قهرمانی تیم نوجوانان در سال‌2017، ایگور کولاکوویچ درهای تیم ملی بزرگسالان را به روی آنها که هنوز 20سال‌شان نشده بود باز کرد. به این ترتیب بسیاری از این جوانان پیش از 20سالگی فرصت پیدا کردند در لیگ ملت‌ها که یکی از معتبرترین مسابقات والیبال در جهان است، به میدان بروند.
پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور 5بازیکنی بودند که حداقل یک دوره و تعدادی از آنها هم 2دوره لیگ ملت‌ها را در سن 20سالگی تجربه کردند.
در نتیجه اعتماد و توجه کولاکوویچ، بازیکنی مثل شریفی درخشید و عضو تیم ورونا در لیگ معتبر ایتالیا شد. توخته با 17سال سن نه‌تنها در فهرست تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌ها قرار گرفت که در بازی با تیم بزرگ برزیل یکی از 6بازیکنی بود که بازی را از ابتدا شروع کرد.
کولاکوویچ ساعاتی پس از قهرمانی تیم ایران در بحرین، در پستی اینستاگرامی به بازیکنان، کادر فنی و مشخصا بهروز عطایی تبریک گفت. عطایی هم در هیچ کدام از گفت‌وگوهایی که پس از این قهرمانی با رسانه‌ها داشته، حرفی از کولاکوویچ نزد و اینکه به لطف اعتماد این مربی صربستانی، بازیکنان جوان ایران بیش از هر حریفی، تجربه بازی بزرگ داشتند.
فراموش نکنیم تیم جوانان ایران پیش از این، تنها یک‌بار در سال 2007روی سکوی سوم رفته و دیگر هیچ‌گاه حتی به نیمه‌نهایی زیر 21‌ساله‌های قهرمانی جهان نرسیده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید