• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69346
+
-

حساب‌های شهرداری اردبیل باز شد

490 میلیارد ریال  بدهی شهرداری به تامین اجتماعی در 24 ماه پرداخت می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل از رفع مسدودی حساب‌های شهرداری خبر داد. به گزارش تسنیم «حسین افسانه» گفت: حساب‌های مسدود شده شهرداری اردبیل باز و به صورت ماهانه تا 30 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. در این زمینه، به دلیل به تعویق افتادن پرداخت یک قسط، مهیاسازی شرایط سخت است.

وی افزود: پرداخت 490 میلیارد ریال بدهی به شکل اقساط به تامین اجتماعی در عرض 24 ماه در دستور کار است. این بدهی مربوط به پیمانکاران و پرسنل شهرداری است. امیدواریم با این توافق مشکلات پیمانکاران و پرسنل شهرداری برطرف شود و زمینه بهبود حرکت‌های حمایتی در این بخش صورت بگیرد.


تخفیف بیمه به شهرداری 

شهردار اردبیل هم با بیان این‌که در توافق شهرداری و اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل 75 درصد جریمه‌های بیمه‌ای شهرداری مورد بخشودگی قرار گرفته است، اظهار کرد: بدهی انباشته شده شهرداری به بیمه تامین اجتماعی مربوط به سال‌های گذشته و از سال 87 است که با اعمال جریمه‌های سالانه کل رقم به بیش از 49 میلیارد تومان رسیده است.

«حمید لطف‌اللهیان» گفت: با توجه به این‌که شهرداری در سال‌های اخیر با رکود درآمدی روبه‌رو بوده، توان پرداخت حق بیمه کارکنان و پیمانکاران را نداشته و از این بابت دچار مشکل شده است. اخیرا در نشستی که با مدیرکل تامین اجتماعی استان داشتیم، قرار شد با اعمال 75 درصد بخشودگی جریمه‌ها، مبلغ نهایی با اعمال 25 درصد جریمه در اقساط 24 ماهه پرداخت شود. 

وی با قدردانی از حسن نیت مدیرکل تامین اجتماعی در سر و سامان دادن به این شرایط دشوار ادامه داد: ما وضعیت سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم. ولی متعهد شده‌ایم که هر ماه 5 /2 تا 3 میلیارد تومان قسط خود را به تامین اجتماعی پرداخت کنیم تا در 24 ماه بتوانیم در این زمینه تسویه‌حساب کنیم. امیدواریم با این روند مشکلات و نارسایی‌ها برطرف و زمینه پرداخت به‌موقع حق و حقوق بیمه‌ای کارگران و پرسنل شهرداری و همچنین پیمانکاران فراهم آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید